به گزارش پورتال شهرستان اقلید، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مسئول اداره آب و خاک مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: طرح سامانه‌های نوین آبیاری در بیش از ۳۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان اجرا شده است.
محمدرضا ارجمند با بیان اینکه شهرستان اقلید از شهرستان‌های پیشرو در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری است افزود: امسال با توجه به اینکه بیشترین سطح تعهدات اجرا به این شهرستان ابلاغ شد با اجرای هزار و ۶۳۹ هکتار از اراضی تحت پوشش شهرستان به سامانه نوین آبیاری، تعهدات شهرستان بصورت کامل انجام شده است.
وی اضافه کرد: امسال بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال در بخش اجرای سامانه‌های نوین آبیاری هزینه شده که از این میزان سهم مشارکت دولت به صورت کمک‌های بلاعوض ۱۸۰ میلیارد ریال بوده است.
مسئول آب و خاک جهاد کشاورزی شهرستان اقلید تصریح کرد: با توجه به مصرف بهینه آب برای توسعه طرح‌های آبیاری نوین از اعتبارات سال ۹۹ به ازای اجرای هر هکتار آبیاری نوین، در طرح‌های بارانی مبلغ یازده میلیون و پانصد هزار تومان، قطره‌ای و نواری بیست و دو میلیون تومان، ماشین‌های آبیاری هفده میلیون تومان و سیستم‌های کم فشار هفت میلیون و هشتصد هزار تومان کمک بلاعوض دولتی پرداخت می‌شود.