به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، احمد دست‌نیان بعدازظهر امروز در نهمین همایش خیران مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار این شهرستان که با حضور امام جمعه، فرمانده سپاه، مدیر آموزش‌وپرورش، برخی از مسؤولان شهرستانی، خیران، مدیران، انجمن اولیا و فرهنگیان مدارس و تعدادی از دانش‌آموزان در سالن امام رضا (ع) این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: در روزگاری که تعداد بسیاری از افراد تنها به دنبال رفع نیاز و تأمین منافع خود هستند، خدمت خیران در راستای گره‌گشایی از کار خلق خدا و رفع نیاز هم‌نوعان قابل‌تقدیر و بسیار ارزنده است.

وی بابیان اینکه انجام کار خیر و کمک به هم‌نوع در تمام حوزه‌ها ارزشمند است تصریح کرد: با توجه به اهمیت آموزش‌وپرورش و کسب علم و دانش برای پیشرفت و توسعه همه‌جانبه کشور و ملت و خدمت مؤثر به مردم، گام برداشتن در راستای ارتقای این حوزه از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی با اشاره به تأثیر مستقیم عدم اقدام مؤثر در آموزش‌وپرورش فرزندان با افزایش آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌ها در جامعه خاطرنشان کرد: هرچه مدرسه کمتر ساخته شود، تعداد زندان‌های موردنیاز بیشتر خواهد شد.

دست‌نیان افزود: در استان‌هایی که بهای بیشتری به حوزه تعلیم و تربیت داده می‌شود به صورت چشمگیری آمار بیکاری، بزه‌کاری و... کاهش یافته ازاین‌رو لازم است برای ارتقای امنیت و کاهش بروز آسیب‌های اجتماعی در حوزه آموزش‌وپرورش با همت و تعامل جهادی و انقلابی گام‌های مؤثرتری برداشته شود.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس فارس یادآور شد: گزینه‌های روی میز ایران اسلامی جوانان و نوجوانان بااستعداد و هوشیار آن است که با اندیشه‌های والا و علم بسیار برای پیشرفت و توسعه کشور خدمت می‌کنند.

دست‌نیان در پایان سخنان خود از خدمات دولت در حوزه تعلیم و تربیت در سطح شهرستان اقلید سخن گفت و با اشاره به اینکه 85 درصد از مدارس این شهرستان به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شدند، 14 هزار مترمربع از سقف مدارس ایزوگام شد و... بیان داشت: اجرای 37 پروژه با 217 کلاس درس در حدود 27 هزار مترمربع زیربنا با اعتباری بالغ‌بر 140 میلیارد ریال ازجمله خدمات دولت در شهر اقلید بوده است.