به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رئیس جهاد کشاورزی اقلید گفت: شهرستان اقلید با داشتن بیش از 145هزار هکتار عرصه ی قابل کشت یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی در استان فارس است که استفاده درست و بهینه از زمین های کشاورزی نیازمند ، ارزیابی دقیق منابع اکولوژی کشاورزی است.

خسروانی افزود: برای نخستین بار در شهرستان اقلید، طرح پهنه بندی زمین های کشاورزی قابل کشت با هدف افزایش ضریب نفوذ کارشناسان در مراحل کاشت ،داشت و برداشت در مزرعه در حال اجراست.

وی گفت: کارشناسان بعد از جمع آوری اطلاعات مربوط به نیازها، قابلیت ها و نقاط ضعف هر منطقه، نسبت به ارائه راه کارهای لازم به بهره برداران اقدام می کنند.

خسروانی افزود: طرح پهنه بندی اراضی کشاورزی قسمتی از برنامه ی مهم ترویجی جهاد کشاورزی است که با استقبال خوب کشاورزان روبرو شده است و در این طرح شهرستان اقلید براساس وسعت و تعداد بهره بردار به 47 پهنه تقسیم شده است.

وی گفت: اگر دانش فنی و اطلاعات روز کشاورزی به موقع در اختیار کشاورزان قرار بگیرد ترویج و توسعه در این بخش با سرعت بیشتری محقق می شود .

خسروانی افزود: در اجرای طرح پهنه بندی زمین های کشاورزی شهرستان اقلید 47 کارشناس با 21هزار نفر بهره بردار در این حوزه همکاری دارند .