رئیس هلال‌احمر اقلید از اجرای طرح خادم با عنوان «خانواده آماده در مخاطرات» در این شهرستان خبر داد.
علی‌بابا ولی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اقلید، ارائه آموزش‌های همگانی در راستای پیشگیری و مقابله با حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی را از اولویت‌های جمعیت هلال‌احمر عنوان کرد و از اجرای طرح ملی خادم با عنوان «خانواده آماده در مخاطرات» در این شهرستان خبر داد.
وی از اجرای این طرح با هدف تغییر رفتار خانواده‌ها، ارتقای آمادگی عمومی برای مواجهه با خطرات و مخاطرات و کاهش خطرات و آسیب‌های ناشی از حوادث و بر اساس آموزش به شهروندان با شیوه‌ای جدید سخن گفت و بیان داشت: آموزش و اطلاع‌رسانی دو اصل مهم در اجرای طرح خادم است.
رئیس هلال‌احمر اقلید بابیان اینکه در اجرای طرح ملی خادم در سطح شهرستان اقلید 400 خانوار در 12 مرحله و در طول یک سال برای افزایش تاب‌آوری و آمادگی در مقابل حوادث و بلایا آموزش می‌بینند تصریح کرد: در اجرای طرح خادم، آموزش‌های چهره‌به‌چهره به خانواده‌ها در منازل ارائه می‌شود.
ولی‌پور در پایان سخنان خود از برگزاری دوره آموزشی و توجیهی برای آشنایی تسهیل‌گران طرح خادم در راستای اهداف اجرای طرح خادم با عنوان «خانواده آماده در مخاطرات» در اقلید خبر داد و بیان داشت: در این دوره آموزشی، تسهیل‌گران با کلیات و تشکیلات اجرایی طرح، مراحل و شیوه‌نامه اجرایی برنامه آماده در مخاطرات، شیوه‌نامه آموزشی و ارزیابی آمادگی خانواده‌ها، شاخص‌ها و شیوه پایش ارزیابی برنامه و ... آشنا شدند.