رنگ ها به دو گروه اصلی وفرعی تقسیم می شود. قرمز ، سبز و آبی در زمره رنگ های اصلی اند. پایه زیبایی شناسی تصویری در #تلویزیون اغلب بر ترکیب منطقی رنگ ها استوار است.
نادیده گرفتن هر یک از رنگ ها چه اصلی باشد و چه فرعی به نوعی محدودکردن حوزه زیبایی شناسی تصویری است. محدودیت اگر در مورد رنگ های اصلی باشد نه فقط غیر حرفه یی که بغایت دردسرزا است. 
سه رنگ اصلی #سبز ، ابی و قرمز اگر با هم ترکیب شود سفید پدید می اید. نبودن توامان هر سه رنگ نیز سیاهی را بوجود می اورد. دوران تلویزیون های سیاه و سفید سال ها پایان یافته است. برخی از واژگان درحوزه خبرنگاری تلویزیونی پس از روی کارامدن تلویزیون های رنگی رایج شده است که نمایانگر نقش مهم ان است .
#رنگ_سفید(White): ترکیبی از سه رنگ اصلی #قرمز ، سبز و #آبی با ضرایب برداشت مشخص است .
#عامل_رنگ (Hue) : تعیین کننده نوع رنگ و طول موج را مشخص می کند. مثلا جسم سبز رنگ دارای هیوی سبز است .
#اشباع (saturation) : درصد تیرگی و روشنائی یک رنگ را مشخص می کند. 
#کرومینانس (Chrominance) : شاملHue و Saturation است که اطلاعات کامل رنگ را در بر می گیرد.
#روشنائی یا لومینانس (Luminance) : میزان نوری است که برای روشنائی محیط و کل تصویر استفاده می شود. نقش رنگ در فونت ، لوگو ، گرافیک ، وله ،بک گراند ،دکور، لباس مجری ،نور استودیو و ... را هیچکس نمی تواند نادیده بگیرد.
ترکیب متنوع رنگ های گرم و سرد در نمادهای بولتن خبری 14و 21 نمونه عینی از بهره گیری حرفه یی از زیبایی شناسی تصویری است ،‌گرچه برخی سلیقه ها ان را نپسندد.