شهروند خبرنگار » شهروند خبرنگار
کد خبر : 606
۱۳:۳۳:۵۰ - یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۶
امام‌جمعه اقلید تأکید کرد

لزوم دقت خبرنگاران در انعکاس اخبار موثق

لزوم دقت خبرنگاران در انعکاس اخبار موثق

به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی عصر امروز در آیین تجلیل از خبرنگاران که به همت اداره ورزش و جوانان در سالن شهید بهمن شریفی فرمانداری این شهرستان برگزار شد با گرامیداشت یاد شهدا به‌ویژه شهدای خبرنگار، روز خبرنگار را بزرگ داشت و از زحمات و تلاش‌های خبرنگاران در عرصه خبررسانی و ارتقای آگاهی عمومی تقدیر کرد.

وی خبرنگاری را شغلی ارزشمند و شریف خواند و بابیان اینکه مردم روی سخن، نوشتار و گفتار خبرنگاران در انعکاس اخبار حساب کرده و به آن‌ها اعتماد دارند، بر لزوم دقت و توجه اصحاب رسانه در راستای انعکاس اخبار مستند و موثق تأکید کرد.

طالبی با اشاره به آیات قرآنی و روایات اسلامی از اهمیت خبر و خبررسانی سخن گفت و بیان داشت: تنها بیان و انعکاس یک خبر نباید موردتوجه خبرنگاران باشند بلکه ابتدا باید از صحت و درستی خبر آگاه شوند.

امام‌جمعه اقلید تصریح کرد: اخباری که توسط خبرنگاران در سطح جامعه منعکس می‌شود نباید موجب ایجاد مشکل و تنش شود.

وی در پایان سخنان خود با تقدیر از اصحاب رسانه فعال در سطح شهرستان اقلید، تلاش بیشتر آن‌ها در انعکاس اخبار مفیدتر و عملکرد بهتر از گذشته را خواستار شد.

طالبی همچنین به موضوع سند توسعه شهرستان اقلید که در فضای مجازی به آن پرداخته می‌شود اشاره و خاطرنشان کرد: ابتدا حدومرزها باید مشخص شود، توسعه معنا شود، تبیین شود که توسعه در چه عرصه‌ای منظور و هدف است و... و سپس با حرکتی علمی و تخصصی اقدام شود.

در ادامه این جلسه رئیس اداره ورزش و جوانان اقلید، با گرامیداشت یاد  شهدا به‌ویژه شهید صارمی روز خبرنگار را تبریک گفت.

حسن مسعودی با اشاره به اهمیت ورزش در سلامت جسم و روح و نیز تأثیر بسزای آن در جلوگیری از بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی، بر لزوم ارتقای آگاهی عمومی و ترویج ورزش در جامعه تأکید کرد و گفت: خبرنگاران نقش مؤثری در تحقق این امر دارند به‌طوری‌که می‌توانند با تلاش در راستای نهادینه کردن فرهنگ مناسب و تأثیرگذار، موجب ایجاد محیطی پرنشاط و سالم شوند.

مسعودی در پایان سخنان خود از تلاش صادقانه و خالصانه خبرنگاران شهرستان اقلید در انعکاس اخبار این شهرستان در حوزه‌های مختلف به‌ویژه ورزش تقدیر کرد.

انتهای پیام/