اجتماعی » رفاه و آسیب های اجتماعی
کد خبر : 954
۱۶:۰۱:۳۹ - یکشنبه ۱ دی ۱۳۹۸

برگزاری همایش ازدواج سالم و پیشگیری از طلاق در اقلید

برگزاری همایش ازدواج سالم و پیشگیری از طلاق در اقلید

به گزارش پورتال شهرستان اقلید به نقل از خبرگزاری فارس از اقلید، همایش ازدواج سالم و پیشگیری از طلاق ویژه زوجینی که زیر پنج سال ازدواج کردند و نیز جوانان، در سالن شهدای پاسدار سپاه این شهرستان برگزار شد.

محمد آشوری، مشاور خانواده و عضو نهاد بهار نکوی استان فارس در این همایش اظهار داشت: ازدواج یکی از مهم‌ترین مسئله زندگی و اصولی‌ترین تصمیم هر فردی است.

وی تصریح کرد: هر چیزی ممکن است در زندگی قابل‌تغییر و تعویض باشد اما همسر قابل تعویض نیست.

آشوری با بیان اینکه برخی ازدواج‌ها رنگ و بوی سنتی و برخی مدرن است، عنوان داشت: ازدواجی که تحت عنوان ازدواج مدرن و بدون مشاوره و نظر خانواده صورت می‌گیرد، اشتباه است.

وی از تغییر نگاه خانواده‌ها در امر ازدواج فرزندان سخن گفت و بیان کرد: امروز خانواده‌ها به‌عنوان مشاور و راهنما در کنار فرزندان برای انتخاب درست همسر قرار دارند و کمک می‌کنند.

اشاره به معیارهای ازدواج از دیگر مباحثی بود که آشوری در این همایش به آن اشاره کرد و عدم وجود مرزها و حریم‌ها و حرمت‌ها را ازجمله عوامل شکست در ازدواج‌های امروزی خواند و گفت: حاکم شدن برخی تفکرات نامناسب موجب نادیده گرفتن جایگاه پدر و مادر و زیر سؤال رفتن بنیاد خانواده شده است

به گزارش فارس، این همایش به همت شبکه بهداشت و درمان شهرستان اقلید و همکاری معاونت اجتماعی سپاه، بسیج کارمندان شهید رجایی و مؤسسه بهارنکو این شهرستان برگزار شد.