اجتماعی » آموزش و پرورش
کد خبر : 953
۱۵:۵۸:۰۸ - یکشنبه ۱ دی ۱۳۹۸

تجلیل از دانش آموزان و رابطین پژوهش سرا (دانش آموزان پژوهشگر و مسابقات آزمایشگاه استانی) در اقلید

تجلیل از دانش آموزان و رابطین پژوهش سرا (دانش آموزان پژوهشگر و مسابقات آزمایشگاه استانی) در اقلید

به گزارش پورتال شهرستان اقلید به نقل از خبرگزاری علم و فناوری فارس از اقلید، نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی در همایش تجلیل از پژوهشگران و فعالان عرصه تحقیق و پژوهش (دانش آموزان پژوهشگر و مسابقات آزمایشگاه استانی) که با حضور مدیر و معاونان آموزش‌وپرورش، اعضای شورای اسلامی شهر اقلید و دانش آموزان، فرهنگیان و والدین آن‌ها در سالن امام رضا (ع) برگزار شد، هفته پژوهش را گرامی داشت.

سید حسین افضلی با بیان اینکه در هر زمینه‌ای که علم و عمل باهم و همراه بود، مانند نانوتکنولوژی، انرژی هسته‌ای و ...‌، جزو بهترین‌ها در دنیا بودیم، اظهار داشت: تمام این موفقیت‌ها حاصل تفکر خلاق جوانان این سرزمین است.
وی خطاب به مسؤولان آموزش‌وپرورش عنوان داشت: وظیفه شما در آموزش‌وپرورش که آن را به‌عنوان یکی از رسالت‌ها می‌دانم، توجه ویژه به امر پژوهش هست؛‌ به این معنی که ‌ چارچوب پژوهش را به دانش آموزان بیاموزید تا بحث پژوهش بیش‌ازپیش در بین دانش آموزان نهادینه شود.
افضلی تصریح کرد: یکی مهم‌ترین راه‌های موفقیت یک جامعه، پژوهش است.
نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از راه‌های موفقیت دانش‌آموزان را ایجاد فرصت دانست و گفت: ‌ با برگزاری کارگاه‌ها و جلسات آموزشی، دانش آموزان علاقه‌مندی که دارای تفکر پژوهشی هستند، به سمت تبدیل‌شدن به یک پژوهشگر حرکت خواهند کرد.
گفتنی است، در پایان این همایش از معلمان و دانش آموزان برتر حوزهٔ پژوهش تجلیل شد.

خبرنگار: مرضیه یحیی پور