سیاست » انتخابات
کد خبر : 950
۱۵:۱۷:۴۴ - یکشنبه ۱ دی ۱۳۹۸

اختصاصی فارس| کدام افراد شاخص ردصلاحیت‌ شدند؟

اختصاصی فارس| کدام افراد شاخص ردصلاحیت‌ شدند؟

به گزارش پورتال شهرستان اقلید به نقل از خبرگزاری فارس از شیراز، بعد از گذشت یک هفته از مهلت نام‌نویسی داوطلبان شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، نوبت به هیأت‌های اجرایی رسید تا با تفحص در صلاحیت داوطلبان برخی از آنها را از گردونه انتخابات کنار بگذارند.

اگرچه مسوولان اجرایی پیش از این پیش‌بینی بررسی دقیق و سخت‌گیرانه در صلاحیت داوطلبان را اعلام کرده بودند، اما با انتشار نام افراد ردصلاحیت‌شده، این سخنان مسوولان رنگ واقعیت به خود گرفت.

با نگاهی به لیست افراد ردصلاحیت‌شده‌ آنچه مشهود است کنار گذاشتن برخی چهره‌های مطرح بوده که اکنون به‌عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در حال فعالیت هستند.

در شیراز افرادی همچون «بهرام پارسایی» و «علی اکبری» و در شهرستان‌ها نیز «مسعود گودرزی» از ممسنی ازجمله نمایندگانی هستند که نام آنها در لیست افراد ردصلاحیت‌شده به چشم می‌خورد.

این در حالی است که تاکنون سابقه نداشته است نمایندگان مجلسی که در حین نمایندگی برای دور آینده کاندیدا می‌شوند، توسط هیأت اجرایی ردصلاحیت‌ شوند. 

براساس گزارش خبرنگاران فارس، «سیروس پاک‌فطرت» عضو سابق شورای شهر شیراز، «عبدالکریم نباتی» مدیرکل سابق تأمین اجتماعی فارس و همچنین افرادی نظیر محمدحسین گلرخیان، سیدمرتضی شیرازی، منصور پورمولا، سعید نجف‌پور، محمدحسین ستارخان، جمشید آراسته، هادی وکیل‌زاده، کریم مجرب، علی اکبر طاهری و محمدتقی سبزواری از چهره‌های مطرح حوزه انتخابیه شیراز و زرقان بودند که با کارت قرمز هیأت اجرایی انتخابات روبه‌رو شدند.

همچنین در شهرستان‌ها نیز افراد شاخصی همچون مرادی و شفیعی نمایندگان ادوار ممسنی، دهقان ناصرآبادی نماینده سابق کازرون، عالیشوندی فرماندار سابق شیراز (داوطلب حوزه فیروزآباد)، کاووس رئیسی فرماندار سابق کازرون (داوطلب اقلید) و طاهری نماینده سابق اقلید از گردونه انتخابات کنار گذاشته شدند.

 

در تماس خبرنگار فارس با برخی از افراد یادشده ازجمله گودرزی و اکبری، ردصلاحیت‌شان مورد تأیید قرار گرفت.

به گزارش فارس، اعضای هیأت اجرایی ترکیبی از معتمدان مردم است که توسط فرمانداران و با تأیید هیأت نظارت انتخاب می‌شوند و در بررسی‌های خود با استعلام از مراجع چهارگانه به حداقل‌ها بسنده می‌کنند، در مرحله بعد هیأت نظارت انتخابات (نمایندگی شورای نگهبان در استان‌ها) با سخت‌گیری بسیار بیشتری کارنامه کاندیداها را بررسی می‌کنند و با این حساب باید منتظر ردصلاحیت‌ افراد بسیار بیشتری توسط هیأت نظارت در مرحله باشیم.

داوطلبان ردصلاحیت‌شده می‌توانند جهت اعتراض به رأی صادره از تاریخ 28 آذرماه تا یکم دی‌ماه به هیأت نظارت شهرستان شیراز واقع در پل حر جنب باشگاه فرهنگیان، ساختمان آموزش ضمن خدمت ناحیه 2 و در شهرستان‌ها نیز به مراکز هیأت نظارت مراجعه کنند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفند برگزار می‌شود و از استان فارس 18 نفر به عنوان نماینده مردم بر صندلی سبز مجلس تکیه می‌زنند.

گزارش از مهدی رحمانیان