اجتماعی » سایر حوزه ها
کد خبر : 911
۱۵:۴۷:۰۶ - یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸

برگزاری گردهمایی فعالان فضای مجازی در اقلید

برگزاری گردهمایی فعالان فضای مجازی در اقلید

به گزارش پورتال شهرستان اقلید به نقل از خبرگزاری فارس از اقلید، مهدی صالحی عصر امروز در نشست خبری از اهمیت فضای مجازی و نقشی که امروزه در زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها دارد سخن گفت.

وی با بیان اینکه فضای مجازی چاقوی دو لبه‌ای است که باید نحوه استفاده صحیح از آن را آموخت، اظهار داشت: همان‌گونه که فضای مجازی ظرفیت‌های بسیاری دارد، آسیب‌های بی‌شماری نیز دارد که باید نسبت به آن‌ها هوشیار بود.

صالحی به ظرفیت بی‌بدیل بسیج و خدمات ارزنده سپاه در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: مقابله با تهدیدهای دشمنان در فضای مجازی و گرفتن فرصت از آن‌ها ازجمله این وظایف است.

تشکیل گردان‌های سایبری و حضور بسیجیان متعهد و توانمند در فضای مجازی و مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن از دیگر نکاتی بود که صالحی به آن اشاره و تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌ها، کلاس‌ها و همایش‌های سواد رسانه‌ای با هدف ارتقای دانش و آگاهی عموم جامعه از آسیب‌ها و تهدیدهای فضای مجازی و تبدیل آن به فرصت ازجمله رویکردهای گردان‌های سایبری است که در این راستا طی یک سال گذشته تاکنون بیش از 500 ساعت جلسه آموزشی برای حدود 10 هزار نفر برگزار شد.

جانشین فرمانده سپاه اقلید در پایان سخنان خود از برگزاری نخستین همایش و گردهمایی فعالان فضای مجازی این شهرستان خبر داد و گفت: این همایش با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی و نخبگان فضای مجازی و رسانه‌ای و نیز گردان‌های سایبری شهرستان اقلید برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، نخستین گردهمایی فعالان فضای مجازی شهرستان اقلید ساعت 9 صبح روز یکشنبه، دهم آذرماه جاری با حضور مسؤولان سازمان فضای مجازی سپاه فجر و جانشین بسیج دانشجویی استان فارس در سالن شهید حججی دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار می‌شود.