فرهنگ و هنر » کتاب
کد خبر : 878
۱۸:۰۰:۵۴ - چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس

امکان ساخت کتابخانه عمومی جدید در اقلید وجود ندارد

امکان ساخت کتابخانه عمومی جدید در اقلید وجود ندارد

به گزارش پورتال شهرستان اقلید روح الله منوچهری سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نهاد کتابخانه های عمومی، یک نهاد بهره بردار است و اعتباری برای پروژه های عمرانی در ساخت کتابخانه ها در اختیار ندارد.

 وی ادامه داد: در شهر اقلید دو کتابخانه وجود دارد که شماره یک آن در محل نامناسبی قرار دارد و با استقبال کمرنگی روبروست اما شماره دو که در نزدیکی مرکز شهر قرار گرفته است با وجود اینکه یک واحد استیجاری است و ساختمان مناسبی ندارد به علت دسترسی مناسب با استقبال بسیار خوب مردم مواجه شده است.

منوچهری بیان کرد:  کتابخانه شماره دو اقلید بر اساس عملکرد سال ۹۷ در حوزه عضویت و امانت در ردیف سه کتابخانه برتر استان فارس معرفی شده است که این نشان می دهد اگر محل قرار گیری کتابخانه مناسب باشد با استقبال مطلوب مردم مواجه خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس ادامه داد: بضاعت و امکانات در دسترس ما برای ایجاد ساختمان جدید بسیار محدود است و عملا برای ساخت بودجه ای نداریم و اعتبارات در حد تعمیر و نگهداری فضاهاست و برای رفع مشکل کتابخانه شماره یک، نیاز به همکاری دستگاههای دیگر داریم.

وی افزود: امسال در شهرستان اقلید، کتابخانه روستای بابایی را با اعتبار قابل توجهی در دست تعمیر داریم و بزودی ساختمان مناسبی در اختیار علاقه مندان به کتاب در این روستا قرار خواهد گرفت.

منوچهری ادامه داد: در حال پیگیری هستیم که رخدادهای خوبی در حوزه کتاب و کتابخانه در این شهر رخ دهد.

وی در پاسخ به این سوال که برای کتابخانه شماره یک شهر اقلید فضای استیجاری بطور موقت پیش بینی شود گفت:تهیه فضا و ساختمان استیجاری ممنوع است اما اگر فردی حاضر شود مکانی را در اختیار نهاد کتابخانه ها قرار دهد، با حفظ مالکیت خودش اعم از شخصی و یا سازمانی و حق استفاده را به نهاد بدهد، استقبال می کنیم که با  تامین نیرو و تجهیزات و تبدیل آن به کتابخانه به علاقه مندان به کتاب خدمت رسانی کنیم.

شهرستان اقلید در ۲۶۰ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.