اجتماعی » آموزش و پرورش
کد خبر : 841
۱۴:۴۷:۵۴ - دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸

خارج شدن دانشگاه فرهنگیان اقلید از تک‌رشته‌ای بودن

خارج شدن دانشگاه فرهنگیان اقلید از تک‌رشته‌ای بودن

به گزارش پورتال شهرستان اقلید به نقل از خبرگزاری فارس از اقلید، حسین افلاکی فرد در جلسه بررسی مسائل و مشکلات دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی این شهرستان که با حضور معاون و مشاور دانشگاه فرهنگیان فارس، امام‌جمعه اقلید، نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، جانشین فرمانده سپاه، نماینده نیروی انتظامی، رؤسای آموزش‌وپرورش، شورای شهر اقلید، ورزش و جوانان، بسیج دانشجویی و دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: به‌جرئت می‌توان گفت، اگر حمایت‌های مقام معظم رهبری نبود، امروز دانشگاه فرهنگیانی وجود نداشت.

رئیس دانشگاه فرهنگیان فارس به جنگ فرهنگی دشمن و هجوم آن‌ها به ارزش‌ها اشاره کرد و گفت: دانشگاه فرهنگیان با توجه به اینکه وظیفه تربیت‌معلم دارد، نقش مؤثری در مقابله با جنگ فرهنگی دشمن ایفا می‌کند.

وی تصریح کرد: هر جای دنیا که پیشرفت کرده و توسعه‌یافته، از رشد و ترقی آموزش‌وپرورش آن بوده است.

افلاکی فرد به کمبود معلم در کشور اشاره کرد و از افزایش پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان در سال آینده خبر داد و عنوان داشت: با توجه به اهمیت نقش معلم در تربیت دانش آموزان، هر فردی را نمی‌توان به‌عنوان معلم سر کلاس درس آورد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان فارس با تأکید بر اینکه به دنبال تقویت و پیشرفت شهرستان‌ها هستیم، از جایگاه این دانشگاه سخن گفت و بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان باید تربیت محور باشد ازاین‌رو نباید دغدغه امکانات و تجهیزات و... داشته باشیم.

وی به ظرفیت بیشتر دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی اقلید در پذیرش دانشجو و پیشرفت بیشتر اشاره کرد و گفت: برای تحقق این امر زیرساخت‌هایی لازم است که همت، همدلی، تدبیر و درایت شهرستان و مسؤولان شهرستانی را می‌طلبد تا استان و کشور نیز همراهی و مساعدت کنند.

افلاکی فرد در پایان سخنان خود از افزایش یک یا دو رشته به دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی اقلید در سال تحصیلی آینده خبر داد و گفت: می‌کوشیم که این دانشگاه در سال آینده از تک‌رشته‌ای بودن خارج شود.

 

لزوم توجه به نیازهای زیرساختی دانشگاه فرهنگیان اقلید

 حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی امام جمعه اقلید نیز در این جلسه از اهمیت و نقش دانشگاه در تربیت نیروی انسانی و آینده‌ساز کشور سخن گفت.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان محل تولید، تعلیم و تربیت است، بر لزوم نگاه ویژه به آن تأکید کرد و گفت: امروز نسل جوانی مشغول تعلیم و تربیت است که باید بخش نرم‌افزاری آن ازنظر عقیدتی، سیاسی و اجتماعی به‌گونه‌ای ساخته شوند که بتوانند آینده مانند خود را ساخته و تولید کنند.

امام‌جمعه اقلید در پایان سخنان خود به سالن چندمنظوره دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی این شهرستان که سال‌هاست به حالت نیمه‌کاره رها شده است، اشاره کرد و مساعدت و مدیریت مسؤولان استانی و شهرستانی برای حل این مسئله و تمیم گیری و اقدام مؤثر در این راستا را خواستار شد.

 

لزوم تبدیل اقلید به شهرک دانشگاهی

در ادامه نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی به ظرفیت علمی و دانشگاهی این شهرستان اشاره کرد و با بیان اینکه در اقلید حلقه گم‌شده‌ای در حوزه علم و دانشگاه در اقلید نداریم، اظهار داشت: در آینده می‌توانیم شهرستان اقلید را به‌عنوان شهرکی دانشگاهی مطرح کنیم.

سید حسین افضلی از پیشینه تاریخی، علمی، فرهنگی، امنیت و سایر شاخص‌ها و ظرفیت‌های موجود در شهرستان اقلید اشاره کرد و گفت: دانشجو به مکانی ایدئال از هر نظری، برای تحصیل، تعلیم و تربیت نیاز دارد که این شهرستان دارا است.

وی در بخش پایانی سخنان خود تأکید کرد: باید با دید توسعه‌ای به دانشگاه فرهنگیان اقلید نگاه شده و شیوه‌ای برای عملیاتی کردن این هدف برنامه‌ریزی و اجرا شود.

به گزارش فارس، تکمیل سالن چندمنظوره دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی، سالن ورزشی و درخواست دانشجویان برای زمین چمن مصنوعی، سرویس ایاب و ذهاب و... ازجمله مسائلی بود که در این جلسه عنوان شد.