اجتماعی » سایر حوزه ها
کد خبر : 825
۱۶:۱۳:۰۸ - سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸
در گفت‌و‌گو با ایسکانیوز مطرح شد؛

افزایش 20 درصدی پذیرش دانشجو در رشته‌های بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس

افزایش 20 درصدی پذیرش دانشجو در رشته‌های بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس

به گزارش پورتال شهرستان اقلید محمدکاظم کاوه‌‌‌‌‌‌پیشقدم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره اقدامات این دانشگاه برای جذب دانشجویان در رشته‌های بدون آزمون گفت: امسال نسبت به سال گذشته افزایش 20 درصدی دانشجو در رشته‌های بدون آزمون داشتیم. البته دانشجویان پیش از این چندان تمایلی برای ثبت نام در این رشته‌ها نداشتند اما در استان با توجه به تمهیداتی که انجام شد دانشجویان با این نوع از رشته‌ها نیز آشنا شدند.

او ادامه داد: معرفی زیرساخت‌ها و امکانات دانشگاه، معرفی تسهیلات و تخفیفات به دانشجویان، معرفی اعضای هیات علمی و تبلیغات مختلف در فضای مجازی و ارائه تصاویر دانشگاه، کارگاه و آزمایشگاه‌ها از جمله این تمهیدات بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز گفت: در حال حاضر در استان فارس نزدیک به 2 هزار هیات علمی داریم که 80 درصد آن‌ها استادیار هستند و تعداد زیادی نیز دانشیار و استاد در واحدهای دانشگاهی سطح استان فعالیت دارند. کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس نیز در سطح کشور بی نظیر است.

کاوه پیشقدم با بیان این که 35 واحد مرکز در استان فارس داریم ادامه داد: عمده این مراکز دارای آزمایشگاه‌های فعال هستند. البته برخی از واحدها زیان ده هستند که باید برای افزایش درآمدهای غیر شهریه ای خود تلاش کنند.

او اضافه کرد: درآمدهای غیر شهریه‌ای در سطح استان بیشتر در حوزه کشاورزی است؛ بعد از کشاورزی در زمینه خدمات و کلاس‌های فوق برنامه و تولیدات دانش بنیان نیز اقدامات بسیاری انجام شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و واحد شیراز با بیان این که در حوزه کشاورزی به باغداری‌های مدرن و زراعت ورود کرده ایم ادامه داد: برخی از واحدهای استان فارس در بخش تولید محصولات کشاورزی، امسال برای اولین بار توانستند درآمدهای غیر شهریه‌ای خود را افزایش دهند. واحد اقلید و استهبان نیز از جمله این واحدها هستند و واحد لامرد آموزش‌های کارخانه ای را بر عهده گرفته است.

کاوه پیشقدم گفت: در حوزه محصولات آبی واحد اقلید وارد عمل شده و پرورش ماهی را بر عهده گرفته است. اردیبهشت امسال طرح پرورش ماهی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اقلید در استخر مزرعه تحقیقاتی دانشگاه واقع در روستای بادکی با ظرفیت هزار و ۸۰۰ مترمکعب آب با رهاسازی ۲۰ هزار قطعه بچه ماهی قزل‌آلا آغاز به فعالیت کرده است. واحد استهبان نیز به پرورش محصولات انجیر و واحد نی ریز هم به پرورش انار ورود کرده است.