سیاست » نماز جمعه
کد خبر : 809
۱۶:۳۷:۲۸ - شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸
شهرستان افلید

لزوم تصمیم‌گیری درست درزمینه شفافیت آرای نمایندگان

لزوم تصمیم‌گیری درست درزمینه شفافیت آرای نمایندگان

به گزارش پورتال شهرستان اقلید به نقل از خبرگزاری فارس از اقلید، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار نخبگان جوان به جریان بددلی در جنبش علمی و انکار اصل آن اشاره کرد و اظهار داشت: متأسفانه این حرکت بدخواهانه از داخل دانشگاه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه دلالی نخبگان علمی و دلسرد کردن آن‌ها از ماندن در کشور از دیگر کارهایی است که این جریان انجام می‌دهد، ادامه داد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند، نباید مشکلات موجود در کشور را یک‌طرفه و بدون توجه به موقعیت‌ها، مدام مطرح و بر سر آن مرثیه‌خوانی کرد چراکه موجب کم‌فروغ شدن امید در دل جوانان ما می‌شود.

امام‌جمعه اقلید به استعداد همیشگی و خدادادی ایرانی، شکوفایی آن پس از انقلاب و استفاده از آن در راستای استقلال و پیشرفت کشور، کسب موفقیت‌های بسیار علمی و حرکت رو به رشد در این زمینه و صنعتی و تجاری کردن علم و ...اشاره و از فرمایشات و تأکید مقام معظم رهبری بر لزوم ادامه حرکت علمی که از دو دهه گذشته تاکنون آغاز شده است، سخن گفت.

طالبی تصریح کرد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند، باید به‌گونه‌ای پیشرفت کنیم که 50 سال بعد، هر نخبه‌ای در جهان که به دنبال کسب علم تازه‌ای بود، ناچار به دانستن زبان فارسی باشد و تحقق این هدف حتماً در دایره هوش و استعداد و همت ایرانی امکان‌پذیر است.

خطیب جمعه اقلید با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری و با بیان اینکه بنیاد نخبگان و شورای عالی انقلاب فرهنگی وظیفه دارند در راستای تحقق راهبردی امور نخبگان و مطالبه آن همت کنند، عنوان کرد: استفاده از ظرفیت علمی در بخش‌های مختلف کشور منجر به افزایش قدرت دفاعی، درمان، پزشکی، پیشرفت و کنترل بیماری‌ها، مسائل فنی مهندسی، زیست، تولید محصولات بادوام با فناوری نانو، فنّاوری صلح‌آمیز هسته‌ای و...شود.

امام‌جمعه اقلید همچنین به دغدغه مقام معظم رهبری درزمینهٔ صدور مجوزها در کمترین زمان ممکن، از بین بردن موازی کاری‌های غلط و برداشتن انحصار، دنبال کردن الگوی اسلامی ایرانی در زندگی و... اشاره کرد و گفت: بر اساس این فرمایشات و نیز گام دوم انقلاب، مسؤولان امر باید در راستای تحقق امور عنوان‌شده گام مؤثر بردارند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در دیدار با ارتش و سپاه نیز مشابه چنین فرمایشاتی را داشتند، به اقدام فوری آن‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته اشاره کرد و خاطرنشان کرد: علت موفقیت سپاه و ارتش در تولید سلاح‌های دفاعی و امور محوله، عمل فوری و بدون معطلی سپاه و ارتش بود.

امام‌جمعه اقلید در بخش دیگر سخنان خود به شفاف‌سازی آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دولت، مجلس خبرگان، شورای نگهبان و...اشاره و اظهار کرد: این امر خوب است اما نباید بهانه شود که عده‌ای در داخل و خارج از کشور چوب حراج بر ارزش‌ها و شخصیت‌های والای نظام بزنند.

طالبی ادامه داد: تحقق این امر نباید موجب اختلال در امور و عقده‌گشایی عده‌ای شود بلکه باید راه نفوذ اجانب و بیگانگان بسته شده و مانع فتنه آن‌ها شد.

خطیب جمعه اقلید به ماجرای لردگان، اتفاقات اخیر در عراق در آستانه اربعین حسینی و... اشاره کرد و عنوان داشت: امروز فضای مجازی ابزاری است که عده‌ای به‌راحتی با به دست آوردن یک سوژه، بر آن سوار شده و به دنبال رسیدن به اهداف خود هستند ازاین‌رو باید دقت شود هر تصمیمی در این زمینه گرفته می‌شود، درست و دقیق باشد.