اقتصاد » راه و مسکن
کد خبر : 750
۱۹:۱۴:۰۸ - شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۷
شهرستان اقلید:

راه اندازی راه آهن اقلید-یزد تا پایان امسال

راه اندازی راه آهن اقلید-یزد تا پایان امسال

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عنایت الله رحیمی معاون عمرانی استاندار فارس با اشاره به پیگیری‌های انجام شده، و اختصاص بودجه برای افتتاح طرح راه آهن اقلید - یزد تا پایان امسال بیان کرد: با بهره برداری از این راه آهن مسیر شیراز به مشهد چهار ساعت نزدیکتر می‌شود و علاوه بر این کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب را به هم متصل می‌کند.

وی با بیان اینکه برای سرعت بخشیدن به این طرح اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است، در مورد طرح راه آهن شیراز – گل گهر تصریح کرد: در این زمینه نشست‌های متعددی با کمیسیون عمرانی مجلس انجام شده، و بر اساس آخرین پیگیری‌ها ۲۰۰ کیلومتر از این طرح در شهرستان‌های شیراز، سروستان، فسا و نی ریز پیشرفت خوبی داشته است.

رحیمی با بیان اینکه مطالعات فاز یک و دو این راه آهن نیز نهایی می‌شود، افزود: علاوه براین راه آهن فسا- داراب نیز داری پیشرفت خوبی بوده که عملیات روسازی آن در آینده‌ای نزدیک آغاز می‌شود.

وی در خصوص متروی شیراز ادامه داد: برای شروع به کار فاز دو متروی شیراز نیز نشست‌های متعددی با سرمایه گذاران برگزار شده، که این طرح نیز به زودی شروع می‌شود.