اجتماعی » محیط زیست
کد خبر : 723
۱۶:۰۴:۱۶ - پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶
رئیس اداره دامپزشکی اقلید خبر داد

اجرای طرح واکسیناسیون رایگان تب برفکی در اقلید

اجرای طرح واکسیناسیون رایگان تب برفکی در اقلید

خدا رضا امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اقلید، از اجرای طرح واکسیناسیون رایگان تب برفکی در جمعیت دام سنگین (گاوی) این شهرستان با استفاده از توان بخش خصوصی دامپزشکی و واکسن بروسلوز گاوی خبر داد و گفت: این طرح به صورت استانی از 12 مهرماه جاری آغاز شده و پس از 25 روز کاری، دهم آبان‌ماه امسال پایان می‌یابد.

وی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود در اجرای این طرح حدود 9 هزار دام سنگین صنعتی و روستایی شهرستان اقلید تحت پوشش قرار گیرند.

امیدی افزود: اجرای طرح واکسیناسیون رایگان تب برفکی در جمعیت دام سنگین (گاوی) شهرستان اقلید با همکاری سه مرکز بخش خصوصی شامل سه دکتر دامپزشک و هشت کاردان دامپزشکی واکسیناتور در اقلید و بخش‌های تابعه صورت می‌گیرد.

رئیس دامپزشکی اقلید تصریح کرد: واکسن مورد استفاده در این طرح «برلیانت هندی» است که به صورت رایگان توسط دامپزشکی در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گیرد و هیچ مبلغی از دامداران دریافت نمی‌شود.

امیدی ادامه داد: با توجه به عدم استقبال کافی دامداران در اجرای طرح‌های پیشین واکسیناسیون تب برفکی که به صورت بهادار یا نیم‌بها صورت می‌گرفت، با پیگیری‌های مدیرکل سازمان دامپزشکی استان فارس، اعتبار لازم برای اجرای طرح تب برفکی در جمعیت دام سنگین این استان به صورت رایگان برای دامداران تأمین شد.

رئیس دامپزشکی اقلید در پایان سخنان خود با تأکید بر لزوم همکاری دامداران با اکیپ‌های دامپزشکی تأکید کرد و همراهی و مساعدت دهیاران، شوراهای اسلامی، تعاونی دامداران و جهاد کشاورزی را در اجرای این طرح خواستار و یادآور شد: در اجرای طرح واکسیناسیون رایگان تب برفکی در جمعیت دام سنگین، حمل‌ونقل دام دو هفته پس از تزریق واکسن انجام می‌شود.

انتهای پیام/