دین و اندیشه » آیین ها و تشکل های مذهبی
کد خبر : 719
۱۴:۴۸:۴۰ - پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶
با گرامیداشت یاد شهیدان محمدتقی زرین کلاه و محمدهادی زارع

یادواره شهید آبروی محله در اقلید برگزار شد

یادواره شهید آبروی محله در اقلید برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، همزمان با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و در سالروز شهادت محمدتقی زرین کلاه، یادواره شهید آبروی محله با گرامیداشت یاد شهیدان زرین کلاه و نیز محمدهادی زارع با حضور امام جمعه، برخی از مسؤولان شهرستانی، دانش آموزان دبیرستان شاهد شهید زرین کلاه، مردم و خانواده شهدا در مسجدالشهدای اقلید برگزار شد.

محمدمهدی ایمنی یکی از یادگاران دفاع مقدس در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهیدان زرین‌کلاه و زارع از جایگاه والای شهید سخن گفت و تصریح کرد: عزت و امنیت کنونی ایران اسلامی را مدیون خون شهدایی هستیم که با رشادت و ایمان راسخ از جان، مال، خانواده و فرزندان خود گذشتند تا آسایش و امنیت را به ما هدیه کنند.

وی با تأکید بر لزوم تلاش دانش‌آموزان در راستای کسب علم تصریح کرد: علم و دانش باید همراه با تهذیب نفس باشد.

ایمنی با بیان اینکه انتقال پیام شهیدان و تلاش برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و آرمان‌های والای اسلام و انقلاب و دفاع مقدس و تأکید بر عمل به آن‌ها از مهم‌ترین اهداف برگزاری یادواره شهدا است عنوان داشت: سرلوحه قرار دادن قرآن، تبعیت از رهبری و ولایت مداری، اقامه نماز اول وقت، کسب ایمان و علم و... از اصلی‌ترین ارزش‌هایی هستند که شهدا برای تحقق آن‌ها از خون خود گذشتند.

به گزارش فارس، در این آیین که به همت آموزش و پرورش اقلید، دبیرستان دوره اول شاهد شهید زرین کلاه، پایگاه مقاومت بسیج امام خمینی (ره) و حوزه رزمی امام رضا (ع) برگزار شد از خانواده شهید زرین کلاه تجلیل شد.

گفتنی است، سخنرانی، مرثیه‌خوانی، سینه‌زنی، شعرخوانی یکی از دانش آموزان و... ازجمله ویژه‌برنامه‌های این یادواره شهدا بود.

انتهای پیام/