اجتماعی » آموزش و پرورش
کد خبر : 704
۱۵:۵۱:۰۳ - شنبه ۸ مهر ۱۳۹۶
با حضور بیش از دو هزار نوجوان دانش‌آموز

همایش «احلی من‌العسل» در اقلید برگزار شد

همایش «احلی من‌العسل» در اقلید برگزار شد

معاون پرورشی آموزش و پرورش اقلید در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، در حاشیه برگزاری همایش سراسری «احلی من‌العسل» که امروز همزمان با سراسر کشور و با حضور بیش از 2 هزار نوجوان دانش‌آموز در اقلید در امامزاده عبدالرحمان برپا شد، ایام سوگواری امام حسین (ع) را تسلیت گفت و بر لزوم آشنایی و ارتقای فهم و درک جوانان و نوجوانان از حادثه کربلا و قیام عاشورا تأکید کرد.

سیدرضا موسوی عنوان داشت: این همایش که به صورت همزمان در روستاهای اقلید نیز برگزار می‌شود با حضور دانش‌آموزان در اماکن متبرکه، حسینیه‌ها و مساجد و با سخنرانی روحانیون، مداحی و سینه‌زنی همراه است.

موسوی بزرگداشت فداکاری و رشادت حضرت قاسم (ع) و ترویج فرهنگ عاشورایی و ولایت‌پذیری بین نوجوانان را از اهداف برگزاری این همایش خواند و خاطرنشان کرد: با توجه به هجمه فرهنگی دشمن و تلاش آن‌ها برای تضعیف اعتقاد و باورهای دینی مردم به ویژه جوانان و نوجوانان، برگزاری چنین همایش‌ها و برنامه‌هایی می‌تواند تأثیر بسزایی در مقابله با این تهاجم داشته باشد.

به گزارش فارس، این همایش به همت اداره آموزش و پرورش و با همکاری اوقاف و امور خیریه و نیز کانون فرهنگی تربیتی شهید کوثری اقلید در امامزاده عبدالرحمان، امامزاده زینب خاتون و حسینیه ارجمان شهر اقلید برگزار شد.

گفتنی است، سفره اطعام این آیین از محل موقوفه حاج محمدحسن اقلیدی (امیدوار عسکری) برپا شد.

انتهای پیام/