دین و اندیشه » آیین ها و تشکل های مذهبی
کد خبر : 701
۱۵:۴۵:۲۳ - شنبه ۸ مهر ۱۳۹۶
امروز صورت گرفت

برگزاری همایش «بانوان زهرایی، یاوران زینبی» در اقلید فارس

برگزاری همایش «بانوان زهرایی، یاوران زینبی» در اقلید فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، همایش «بانوان زهرایی، یاوران زینبی» امروز با حضور Hمران به معروف و بانوان بسیجی این شهرستان در مصلای نماز جمعه اقلید برگزار شد.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی اقلید در این همایش با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس و امر به معروف و نهی از منکر از ارزش‌های والای اسلام، انقلاب و دفاع مقدس سخن گفت.

حجت‌الاسلام امیر علی پور به ویژگی‌های اخلاقی و انسانی زینب کبری (س) و قانون زندگی وی اشاره کرد و گفت: اگر بانوان ما قانون زینب (س) را در زندگی رعایت کنند بدون شک فرزندانی زینبی خواهند داشت.

وی با اشاره به قانون محیط و اینکه زینب (س) در محیطی زندگی می‌کرد که پنج معصوم در آن نفس می‌کشید و در خانه‌ای بزرگ شد که محل نزول ملائکه بود تصریح کرد: باید بکوشیم فضا و محیط زندگی خود و خانواده‌مان را الهی کنیم.

علی پور با بیان اینکه امروز بیش از 85 درصد از مادران ما در شبانه‌روز 10 تا 12 ساعت از وقت خود را صرف تماشای برنامه‌های تلویزیونی می‌کنند، اظهار داش: زمانی که به فرع پرداخته شود، اصل فراموش می‌شود.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی اقلید با تأکید بر اینکه والدین باید الگوی مناسبی برای فرزندان باشند عنوان کرد: چگونه مادری که از نماز اول وقت غافل می‌شود، می‌تواند فرزندش را به نمازخواندن تشویق کند.

به گزارش فارس، همایش «بانوان زهرایی، یاوران زینبی» به همت حوزه بسیج خواهران نرجس و با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه اقلید با هدف تبیین نقش‌آفرینی‌های حضرت زینب (س) در واقعه کربلا و پس‌ازآن، دانش افزایی و بصیرت افزایی پیام‌های عاشورایی و همچنین تبیین نقش زنان و الگو گیری آن‌ها از زینب کبری (س) در زمینه‌های مختلف و به ویژه امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد.

گفتنی است، سخنرانی، مداحی و بصیرت افزایی ازجمله برنامه‌های این همایش بود. 

همچنین در پایان این همایش از امران به معروف و نیز بانوان ایثارگری که در دوران دفاع مقدس در پشت جبهه‌های جنگ خدمت می‌کردند، تجلیل شد.

انتهای پیام/