دین و اندیشه » آیین ها و تشکل های مذهبی
کد خبر : 696
۱۴:۵۸:۴۳ - شنبه ۸ مهر ۱۳۹۶
همراه با همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی

آیین قلک شکنی در امامزاده سید محمد (ع) شهرستان اقلید برگزار شد

آیین قلک شکنی در امامزاده سید محمد (ع) شهرستان اقلید برگزار شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اقلید در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان در حاشیه برگزاری آیین قلک شکنی و همایش شیرخوارگان در امامزاده سید محمد (ع) محرم و ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین (ع) را تسلیت گفت.

وی با اشاره به اینکه همایش شیرخوارگان و آیین قلک شکنی هر سال در این شهرستان برگزار می‌شود اظهار داشت: در این آیین زائران قلک‌هایی را که محرم سال پیش دریافت و با وجوهات و نذورات خود پر کردند، برای انجام امور مختلف بقاع متبرکه ازجمله پروژه‌های عمرانی، تحویل می‌دهند.

شهریاری به برافراشتن بیرق عزا در بقاع متبرکه سطح شهرستان اقلید همزمان با فرارسیدن ماه محرم اشاره کرد و از برگزاری مجالس عزا، روضه‌خوانی، همایش رهروان زینبی، شیرخوارگان، دعا، سخنرانی و... در این ایام در آستان مقدس امامزادگان این شهرستان سخن گفت.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اقلید در پایان سخنان خود از برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در امامزادگان عبدالرحمن (ع)، زینب خاتون (س)، جعفر (ع) روستای بازبچه، ابراهیم (ع) خنجشت، جعفر (ع) جعفرآباد، شاهزاده ابراهیم (ع) شهر حسن‌آباد، شاه نجف جدول نو، امامزاده عباسعلی کوشک زر، سید شمس‌الدین محمد (ع) دژکرد و امامزاده اسماعیل (ع) این شهرستان در ماه‌های محرم و صفر امسال خبر داد.

گفتنی است، همایش شیرخوارگان حسینی صبح و بعدازظهر امروز در نقاط مختلف سطح شهرستان اقلید برگزار شد.

انتهای پیام/