دین و اندیشه » آیین ها و تشکل های مذهبی
کد خبر : 689
۱۹:۴۰:۲۶ - پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۶
اوقاف و امور خیریه شهرستان اقلید برگزار می کند

مراسم شیرخوارگان حسینی و قلک‌شکنی درنخستین روز محرم

مراسم شیرخوارگان حسینی و قلک‌شکنی درنخستین روز محرم

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس، کاظم شهریاری بابیان این مطلب اظهار داشت: همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی همراه با مراسم قلک‌شکنی و اهداء لباس به نوزادان شیرخوار در محل آستان مقدس امام‌زاده سید محمد (ع) در روز جمعه 31 شهریور مصادف با اول محرم‌الحرام از ساعت 9 صبح برگزار می‌شود.

وی افزود: در این مراسم معنوی حاج زرین‌کمر ایراد سخن خواهد کرد و نوای سوگواری و نوحه‌خوانی توسط کربلایی حاج عزت اله مسعودی در محل این آستان مقدس طنین‌انداز می‌شود.

شهریاری در خصوص آئین قلک شکنی در شهرستان اقلید ابراز داشت: آئین قلک شکنی به مناسبت فرارسیدن ایام عزاداری اباعبدالله حسین (ع) هرساله در شهر اقلید برگزار می‌شود که در این آئین محبان حسینی قلک‌هایی را که محرم سال گذشته از هیئت امناء، حسینیه‌ها و مساجد دریافت نمودند و با وجوهات و نذورات پرکرده بودند به متولیان تحویل دادند تا برای مجالس عزاداری حسینی هزینه شود.

برافراشته شدن بیرق عزا در آستان مقدس امامزادگان اقلید

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اقلید در ادامه از برافراشته شدن بیرق عزا همزمان با فرارسیدن ایام شهادت و سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع) در بقاع متبرکه شهرستان اقلید خبر داد و گفت: بقاع متبرکه و آستان مقدس امام زادگان این شهرستان سیاه‌پوش و میزبان عزادار حسینی شدند.

شهریاری خاطرنشان کرد: در راستای اجرای ویژه‌برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی در محل آستان مقدس امام‌زاده سید محمد (ع) کافتر بیرق عزا برافراشته شد که در ایام سوگواری حضرت اباعبدالله... الحسین (ع) مراسم شیرخوارگان حسینی، همایش بزرگ رهروان زینبی، قرائت ادعیه و مناجات و سخنرانی مذهبی برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: در ایام سوگواری و عزاداری اباعبدالله...الحسین (ع) نیز آستان مقدس امامزادگان عبدالرحمن (ع)، زینب خاتون (س)، جعفر (ع) روستای باز بچه، ابراهیم (ع) خنجشت، جعفر (ع) جعفرآباد، سید شمس‌الدین محمد (ع) دژکرد و امامزاده اسماعیل (ع) نیز مراسم سوگواره بصیرت عاشورایی در قالب اجرای مراسم نوحه‌خوانی و سخنرانی مذهبی برگزار می‌شود.