اجتماعی » سایر حوزه ها
کد خبر : 677
۱۲:۱۴:۳۳ - شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
جانشین فرمانده سپاه اقلید تأکید کرد

لزوم تبیین و ترویج فرهنگ دفاع مقدس برای نسل جوان

لزوم تبیین و ترویج فرهنگ دفاع مقدس برای نسل جوان

به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، مهدی صالحی بعدازظهر امروز در پیاده‌روی بزرگ خانوادگی که به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور امام جمعه، برخی از مسؤولان شهرستانی، مردم، ورزشکاران و ورزش‌دوستان این شهر برگزار شد، یاد و خاطره رزمندگان، ایثارگران و شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشت.

وی اظهار داشت: شهدایی که جان دادند تا از کشور و ملت دفاع کنند، رزمندگانی که مردانه جنگیدند، آبرو گذاشتند تا بی‌آبرویی و بی‌عفتی در جامعه از بین برود و آسایش خود را دادند تا برای ما امنیت و آرامش بخرند باید یادشان گرامی داشته شود.

صالحی با بیان اینکه بسیاری از نسل جوان ما امروز نمی‌دانند که دفاع مقدس چگونه آغاز، انجام و تمام شد، به شبهاتی که دشمنان و عوامل مزدور آن‌ها در زمینه دفاع مقدس نشر می‌دهند و تأثیر آن بر جوانان اشاره و تصریح کرد: تبیین فرهنگ دفاع مقدس برای جوانان و نوجوانان وظیفه و تکلیف اقشار مختلف مردم (دانشگاهیان، اساتید، صاحب‌نظران، مدرسان، خانواده‌ها و...) است.

جانشین فرمانده سپاه اقلید تأکید کرد: باید بکوشیم شرمنده شهدا نشویم.

در ادامه امام جمعه اقلید با بیان اینکه اگرچه ما جنگجو و مرد مبارز میادین جنگ بودیم، اما جنگ‌طلب نبودیم، اظهار داشت: جنگ را بر ما تحمیل کردند.

حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی افزود: ناخواسته ما را به این کار مجبور کردند اما در دفاع از ناموس، شرف، کشور، انقلاب، اسلام و مردم جواب دندان‌شکنی به استکبار جهانی و در رأس آن‌ها آمریکا دادیم؛ چراکه الگویی چون امام (ره) داشتیم که قاطعانه در برابر استکبار ایستاد.

امام جمعه اقلید تأکید کرد: باید قدردان این انقلاب، ولایت، رهبری، نظام و مردم باشیم که دیروز دشمن سرتاپا مسلح را شکست داد و امروز نیز علاوه بر حفظ امنیت داخلی از مسلمانان جهان و مردم ستمدیده دنیا در برابر ظلم و ستم جنایتکاران دفاع می‌کند.

وی یادآور شد: باید وحدت، برادری، انسجام و همت و انقلابی گری حاکم بر کشور را ارج نهیم.

به گزارش فارس، این پیاده‌روی بزرگ خانوادگی به همت تربیت بدنی سپاه اقلید و با همکاری برخی از ادارات شهرستانی از میدان شهدای شهر اقلید آغاز شد و با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی ورزشی، قرعه‌کشی و اهدای جوایز به شرکت‌کنندگان، در تفرجگاه محمد رسول‌الله (ص) این شهر به پایان رسید.