سیاست » نماز جمعه
کد خبر : 676
۱۲:۱۳:۱۷ - شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
امام جمعه اقلید خواستار شد

پیگیری وضعیت مجتمع گوشت اقلید/ اهداف موردنظر در واگذاری این مجتمع تحقق نیافت

پیگیری وضعیت مجتمع گوشت اقلید/ اهداف موردنظر در واگذاری این مجتمع تحقق نیافت

به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه امروز این شهر با اشاره به مسئله جاده اقلید یاسوج و حادثه دردناک تصادف اتوبوس زائران حسینی که موجب مسدود شدن این جاده شد و با تقدیر از پلیس راهور و راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان و شهرستان، بر لزوم رفع نواقص و موانع موجود برای بازگشایی هرچه سریع‌تر این جاده تأکید کرد.

وی همچنین به مجتمع گوشت اقلید که توسط دولت تدبیر و امید به بخش خصوصی واگذار شد اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی و حرکت بهتر چرخ تولید و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال با توجه به تأکید مقام معظم رهبری از اهداف اصلی این واگذاری بود.

طالبی با بیان اینکه کاری به اینکه این مجتمع به چه کسی واگذار شده یا نشده، نداریم، اما سؤال مهم این است که آیا در عمل اهداف موردنظر تحقق یافته است یا اینکه وضعیت بدتر از پیش شد؟

امام جمعه اقلید به انتقاد و گلایه‌های اداراتی چون دامپزشکی، شبکه بهداشت، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، دادستانی، فرمانداری، نماینده مجلس و نیروی انتظامی اشاره کرد و با بیان اینکه تمام این نهادها اذعان دارند که اهداف موردنظر در واگذاری این مجتمع نه‌تنها تحقق نیافته بلکه کندتر از گذشته شده است، ازاین‌رو پیگیری و حل هرچه سریع‌تر این معضل را خواستاریم تا عوامل مربوطه و شهرستان بیش از این ضرر نبینند.

خطیب جمعه اقلید در ادامه مسئله میانمار را یکی از مسائل جاری و دردناک امروز دنیای اسلام خواند و بیان داشت: ازآنجایی‌که مجامع بین‌المللی در زیر چتر و یوغ آمریکا و صهیونیسم هستند به یک محکومیت کلی در این زمینه با بیان اینکه «وضعیت امروز میانمار مایه تأسف است و محکوم می‌کنیم» بسنده کردند که مشخص نشد ملت مظلوم و بی‌دفاع میانمار محکوم هستند یا حاکم ظالم آن.

امام جمعه اقلید با بیان اینکه دنیای مدعی دفاع از حقوق بشر تنها تماشاچی هستند تأکید کرد: به فرمایش امام (ره) و سفارش مقام معظم رهبری، تنها راه خلاص و نجات از این وضعیت اتحاد و انسجام ملت مسلمان و فریاد در برابر مستکبران جهانی است.

طالبی در ادامه هفته دفاع مقدس را گرامی داشت و گفت: دفاع مقدس ارزش و جایگاه ویژه‌ای در نظام جمهوری اسلامی دارد که باید بیشتر به حقیقت روح و باطن آن بپردازیم.

وی با تأکید بر اینکه با آنچه امام (ره) و مقام معظم رهبری در مورد دفاع مقدس گفته‌اند، فاصله زیادی داریم و فرمایش آن‌ها چندان عملیاتی نشده است، از عدم تدریس و ارائه کتاب‌هایی که در زمینه انقلاب و دفاع مقدس چاپ شده است در سطح مدارس و دانشگاه‌ها، تأمل در تاریخ جنگ و ... انتقاد کرد و اظهار نمود: باید روح و حقیقت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای نسل جوان تبیین شود.

طالبی افزود: ممکن است نسل‌های آینده ما را به چالش بکشانند که چرا انقلاب اسلامی، شهید و شهادت، ایثار و ایثارگری، آزادگی، ولایت‌فقیه و کارکردهای آن‌ها در حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، مدارس و... کمرنگ است.

امام جمعه اقلید از توطئه فرهنگی دشمن با استفاده از فضای مجازی، ماهواره و... در دور کردن جوانان و نوجوانان ما از ایمان و ارزش‌ها سخن گفت و تصریح کرد: باید دفاع مقدس را واقعی گرامی بداریم و تنها به ظاهر اکتفا نکنیم تا شرمنده و مدیون انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن نشویم.