اجتماعی » آموزش و پرورش
کد خبر : 675
۱۲:۱۱:۱۲ - شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
معاون فرماندار اقلید تأکید کرد

لزوم ایمن‌سازی مناطق حادثه‌خیز پیرامون مدارس و مراکز آموزشی/ تمهیدات ترافیکی بازگشایی مدارس

لزوم ایمن‌سازی مناطق حادثه‌خیز پیرامون مدارس و مراکز آموزشی/ تمهیدات ترافیکی بازگشایی مدارس

به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، خلیل بزرگی بعدازظهر امروز در جلسه شورای ترافیک که با حضور اعضا در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اهمیت این شورا و تأکید بر لزوم اجرایی شدن مصوبات آن اظهار داشت: فرهنگ‌سازی و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی تأثیر بسزایی در کاهش تصادفات رانندگی دارد.

وی بیان داشت: همکاری، هم‌اندیشی و تعامل بین اعضای شورای ترافیک برای تصمیم‌گیری اصولی و قانونی در راستای برطرف کردن معضلات و مشکلات ترافیکی از مهم‌ترین اهداف این شورا است که باید موردتوجه جدی قرار گیرد.

بزرگی با اشاره به اینکه در آستانه بازگشایی مدارس و مراکز آموزش عالی قرار داریم بر لزوم تدابیر و تمهیدات لازم برای ایمن‌سازی مناطق حادثه‌خیز به ویژه در معابر منتهی به مدارس و مراکز آموزشی تأکید کرد.

معاون فرماندار اقلید ایجاد بستر مناسب برای حفظ امنیت مردم را امری لازم و وظیفه اصلی مسؤولان و متصدیان مربوطه خواند و تصریح کرد: با اولویت‌بندی مناطق شناسایی‌شده حادثه‌خیز باید نسبت به ایمن‌سازی آن‌ها اقدام شود.

به گزارش فارس، احداث جایگاه CNG کنار اداره کمیته امداد امام خمینی اقلید، کنترل تابلوهای راهنمایی و رانندگی در سطح شهر، نصب سرعت کاه در مناطق شناسایی‌شده با اولویت معابر پرتردد و نزدیک مراکز آموزشی و مدارس، برخورد قانونی با سرویس‌های مدارسی که کارت صلاحیت ندارند، لزوم ارائه آموزش فرهنگ ترافیکی به دانش آموزان، خط‌کشی عبور عابر پیاده در مناطق مختلف به ویژه کنار مدارس سطح شهر، برخورد با مسافربرهای شخصی بدون مجوز مستقر در میدان قرآن، بازدید و بررسی در زمینه احداث رمپ ورودی و خروجی پمپ‌بنزین حلی و سیلوی گندم و... ازجمله مسائلی بود که در این جلسه شورای ترافیک اقلید در مورد آن‌ها بحث و تبادل‌نظر شد.