اقتصاد » کار و تعاون
کد خبر : 569
۱۸:۱۱:۱۵ - دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۶
فارس:

هزار دانش آموخته فارسی، میهمان جشن ملی مهارت

هزار دانش آموخته فارسی، میهمان جشن ملی مهارت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس گفت: بیش از هزار دانش آموخته فنی و حرفه ای فارس در این جشن که ساعت 18 تا 20 روز سه‌شنبه 3 مردادماه برگزار می شود ، شرکت می کنند.
کوشکی افزود:سیاست سازمان فنی و حرفه‌ای کشور ، جایگزینی تقاضا محوری به جای عرضه‌ محوری است و در همین راستا 30 تفاهم‌نامه مشترک با دستگاه‌های اجرایی دولتی و بخش خصوصی بسته شده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که با کمیته امداد برای ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به مددجویان بسته شده است افزود: طبق این تفاهم نامه 6 مرکز شبانه‌روزی آموزش فنی و حرفه‌ای در اقلید، نورآباد ممسنی، جهرم، لارستان، لامرد و استهبان راه‌‌اندازی و رشته‌های جوشکاری، برق، تاسیسات و مکانیک در این مراکز آموزش داده می‌شود.
وی گفت: با همکاری شرکت توزیع برق فارس نیز 5 سایت آموزشی شبکه هوایی در جهرم، داراب، لارستان، کازرون و آباده راه‌اندازی می‌شود.
کوشکی با تاکید بر این که سازمان فنی و حرفه‌ای با تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان در صدد ارائه رویکرد نوین آموزشی است، افزود: اداره کل فنی و حرفه‌ای فارس تاکنون در شهرستان‌های جهرم، استهبان و فسا دفتر شرکت‌های دانش‌بنیان راه‌اندازی کرده و در شهرستان کازرون و خرم‌بید نیز به زودی راه‌اندازی خواهد شد.
وی با بیان این که در راستای بسترسازی برای ارائه آموزش‌های مجازی تاکنون به 13 آموزشگاه بخش خصوصی استان فارس مجوز  داده شده است، افزود: در حال حاضر در 19 شهرستان فارس آزمون‌های فنی و حرفه‌ای به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود و با اضافه شدن شهرستان مرودشت تا پایان مردادماه در 20 شهرستان این آزمون‌ها به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.
وی از راه‌اندازی 7 کارگاه آموزشی در مرکز ماده 16 ویژه معتادان تحت درمان در دهکده سلامی خبر داد و افزود: در این کارگاه‌ها رشته‌های برق ساختمان، جوشکاری، لوله‌کشی، خیاطی و نقاشی ساختمان آموزش داده می‌شود.
وی با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای فارس در 50 مرکز دولتی و 800 آموزشگاه خصوصی در قالب 290 کارگاه و 351 حرفه به علاقمندان ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: در 4 ماهه نخست امسال 2 میلیون و 848 هزار و 296 نفر ساعت آموزش در مراکز دولتی ارائه شده است.