اجتماعی » رفاه و آسیب های اجتماعی
کد خبر : 401
۲۰:۱۲:۲۲ - جمعه ۵ خرداد ۱۳۹۶
نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی:

اجرای طرح بهورز عشایر کارآمدترین راهکار برای ارائه خدمات بهداشتی به عشایر است

اجرای طرح بهورز عشایر کارآمدترین راهکار برای ارائه خدمات بهداشتی به عشایر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، سیدحسین افضلی ظهر امروز در جلسه کارگروه سلامت عشایر که با حضور مسؤولان کشوری، استانی و شهرستانی در مرکز آموزش بهورزی و بازآموزی کارکنان نظام سلامت شهید اسدالله شریفی اقلید برگزار شد از کاهش جمعیت عشایر و روستایی ابراز تأسف کرد.
وی به مشکلات و معضلات حاشیه‌نشینی اشاره کرد و اظهار داشت: عدم رسیدگی به روستاها و عشایر موجب تمایل هرچه بیشتر عشایر و روستاییان به شهرنشینی می‌شود که این امر هم برای آن‌ها و هم جامعه مشکلات بسیاری را ایجاد می‌کند که تلنگر و زنگ خطری است برای سرعت دادن به رفع مشکلات و مسائل آن‌ها.
افضلی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری، عشایر را ذخایر انقلاب خواند و با اشاره به نقش بسزای این قشر در حوزه‌های مختلف عنوان داشت: برای قشری که با کمترین توقع و امکانات بیش‌ترین خدمت را به کشور می‌کنند چه اقدام مؤثری صورت گرفت و آیا در شأن و شایسته آن‌ها خدمت کردیم.
نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی از اقدامات خوب صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان سخن گفت و اجرای طرح بهورز عشایر را یکی از عملکردهای مؤثر در راستای ارتقای خدمت به آن‌ها در حوزه سلامت دانست و از کارآمدی و لزوم اجرای این طرح با کمترین هزینه و بیش‌ترین نتیجه مؤثر سخن گفت.