سیاست » مجلس
کد خبر : 230
۰۱:۰۸:۴۳ - پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
افضلی در نطق میان دستور:

بحران بیکاری در اقلید بیداد می‌کند/ نبود عزم جدی برای حل مشکل بیکاری مردم

بحران بیکاری در اقلید بیداد می‌کند/ نبود عزم جدی برای حل مشکل بیکاری مردم

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سیدحسین افضلی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (27 بهمن ماه 95)، گفت: شدت بحران بی‌آبی و سرعت پیشرفت آن اقتصاد کل شهرستان اقلید و معیشت استقلال مردم این منطقه را در معرض تهدید جدی قرار داده است و چنانچه به فوریت برنامه‌ریزی اساسی و اصولی در خصوص کمک به کشاورزان منطقه صورت نمی‌پذیرد خسارت‌های حاصله جبران‌پذیر نخواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر ضعف بنیه مالی کشاورزان، عدم پرداخت به موقع مطالبات آنها، بی‌اعتنایی مسئولین بیمه کشاورزی و از همه مهمتر بهره‌های نجومی وام‌های بانکی زندگی روزمره مردم را مختل کرده و با فشردن گلوی آنها مهاجرتشان را اجتناب‌ناپذیر کرده است. 

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: بحران بیکاری در حوزه انتخابیه اینجانب بیداد می‌کند و متأسفانه هیچ عزم جدی در راستای حل این معضل بزرگ مشاهده نمی‌شود.

افضلی خاطرنشان کرد: آیا سزاوار است در شهرستانی همچون اقلید با وجود قابلیت‌های بالقوه اقتصادی به دلیل واردات بی‌رویه کالاهای بی‌کیفیت بهره نجومی وام‌ها و عدم تأمین نقدینگی مورد نیاز صنعت‌گران نه تنها از وجود صنایع بزرگ و مناسب محروم باشد بلکه همان حداقل صنایع کوچک و متوسط  موجود آن نیز زمین‌گیر باشد. 

وی در پایان با اشاره به سایر مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخش‌های مختلف از مسئولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.