اقتصاد » راه و مسکن
کد خبر : 197
۲۳:۱۶:۵۰ - سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵
فارس:

اجرای طرح کاهش حوادث جاده‌ای از ابتدای فروردین در فارس

اجرای طرح کاهش حوادث جاده‌ای از ابتدای فروردین در فارس

به گزارش ایسنا، دکتر «محمدهادی ایمانیه» امروز (سه‌شنبه 19 بهمن‌ماه) در جمع خبرنگاران گفت: متأسفانه در 10 ماه گذشته حدود 800 نفر بر اثر حوادث رانندگی در استان فارس جان باخته‌اند که این موضوع بسیار نگران‌کننده است.

او با بیان این‌که وسعت فارس و راه‌های مواصلاتی این استان، بالا بودن شمار ترددهای جاده‌ای و مرکزیت اتصال 8 استان کشور، از عوامل موثر بر بالا بودن حوادث رانندگی در فارس به‌شمار می‌رود، گفت: بالا بودن عدد حوادث رانندگی و آمار قربانیان این حوادث ارتباطی با شهروندان استان فارس ندارد بلکه بسیاری از قربانیان این حوادث، فارسی نیستند.

ایمانیه گفت: در دو حادثه واژگونی اتوبوس که در مسیر کرمان شیراز و اقلید به یاسوج حادث شد، اکثر قریب به اتفاق قربانیان فارسی و شیرازی نبودند و راننده خودروها هم غیر فارسی بودند، اگرچه همه ایرانی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به برگزاری جلساتی با حضور مسئولان دستگاه‌های مختلف، گفت: براساس یک برنامه تدوین شده، قرار است طی مدت سه سال، با اجرای اقداماتی نسبت به کاهش حوادث رانندگی اقدام کنیم.

ایمانیه یادآور شد: افزایش شمار پایگاه‌های اورژانس، رفع تمام نقاط حادثه‌خیز جاده‌ها، ایجاد پل‌های عابر پیاده مکانیزه در شیراز، افزایش تعداد پاسگاه‌ها و خودورهای پلیس راهور و انجام اقدامات مرتبط با نصب علائم هشداردهند و فعالیت‌های راهداری، افزایش شمار دوربین‌های نظارت تصویری در شیراز و جاده‌ها و ... در قالب این برنامه دیده شده است.