اجتماعی » بهداشت و درمان
کد خبر : 1673
۱۵:۳۰:۲۶ - یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
شهرستان اقلید:

۲۹ شهرستان فارس در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند

۲۹ شهرستان فارس در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند

به گزارش پورتال شهرستان اقلید، عبدالرضا قاسم‌پور، یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پنج شهرستان استان هم در وضعیت نارنجی و ۲ شهرستان هم در وضعیت زرد است.
وی ادامه داد: شیراز، آباده، ارسنجان، استهبان، سپیدان، فسا، مرودشت، جهرم، خفر، داراب، زرین دشت، کوه‌چنار، کازرون، کوار، خنج، لارستان، گراش، لامرد، زرقان، ارسنجان، پاسارگاد، بیضا، سرچهان، نی‌ریز، ممسنی، فیروزآباد، قیر و کارزین، خرامه و بختگان شهرستان‌های قرمز استان هستند.
او اظهار داشت: اقلید، سروستان، مُهر، بوانات و رستم در وضعیت نارنجی و ۲ شهرستان فراشبند و خرم بید هم در وضعیت زرد قرار دارند.

تعداد مبتلایان روزانه کرونا در فارس سه برابر شده است
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا گفت: در شرایط فعلی که در پیک پنجم کرونا قرار داریم و حتی هنوز به قله هم نرسیده‌ایم، تعداد مبتلایان به کرونا در استان از بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر در روز به ۵۰۰ نفر رسیده و این آمار همچنان افزایشی است.
قاسم‌پور افزود: تعداد افرادی که به شکل دائم و موقت در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بستری هستند نیز از حدود یک هزار و ۸۰۰ نفر به افزون بر سه هزار نفر رسیده است.
وی ادامه داد: آن دسته از بیمارانی که از شرایط روحی و جسمی مناسب تری برخوردارند پس از دریافت دارو و تزریقات اولیه در بیمارستان، برای ادامه مراحل درمان در منزل بستری و قرنطینه می‌شوند.
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار داشت: درصد مثبت شدن تست‌ها نیز در استان ۴۰ درصد است و در برخی مناطق به ۵۰ درصد نیز رسیده است.
قاسم‌پور گفت: درصد بهبود یافتگان هم از ۹۷ درصد به ۹۴ درصد کاهش یافته و ضریب اشغال تخت‌ها هم در بخش‌های عادی به حدود ۹۰ درصد و در بخش‌های ویژه به ۸۰ درصد رسیده است.
او اضافه کرد: تاکنون در استان ۷۰۰ هزار دز اول و دوم واکسن تزریق شده که در این زمینه استان فارس در کشور پیشتاز است.
قاسم‌پور گفت: انتظار و خواسته ما از مردم این است که دستورالعمل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند، از انجام سفر به شدت پرهیز کنند، از برگزاری دورهمی و میهمانی خانوادگی به شدت خودداری کنند و با عمل به توصیه‌ها و جدی گرفتن هشدارها، مراقب سلامت خود، خانواده و سایر شهروندان باشند.