اجتماعی » محیط زیست
کد خبر : 1667
۱۴:۴۵:۵۰ - سه شنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۰
شهرستان اقلید:

پاکسازی دامنه کوه دراک شیراز و رودخانه بروک اقلید

پاکسازی دامنه کوه دراک شیراز و رودخانه بروک اقلید

به گزارش پورتال شهرستان اقلید، به نقل از پیام خبر، همزمان با روز ملی بدون پلاستیک دامنه کوه دراک شیراز، توسط گروه کوه نوردی «ردپا» پاکسازی شد و جمعی از دوستداران محیط زیست شهرستان اقلید نیز مسیر رودخانه بروک این شهرستان را پاکسازی کردند.

باشگاه کوهنوردی «ردپا» شیراز، به مناسبت روز بدون پلاستیک برنامه جمع آوری و پاکسازی پلاستیک های رها شده در دامنه کوه دراک برگزار کرد.

این برنامه با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست فارس و با حضور علاقمندان به طبیعت انجام شد.

همچنین روز گذشته و به مناسبت روز بدون پلاستیک، جمعی از دوستداران محیط زیست شهرستان اقلید مسیر رودخانه بروک این شهرستان را پاکسازی کردند.

 نجاتی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید گفت: انجمن نیکان طبیعت زاگرس و جمعی از دوست داران محیط زیست منطقه فسارود، با حمایت این اداره اقدام به پاکسازی رودخانه بروک شهر اقلید کردند.

رودخانه بروک و هرا از رودخانه هایی است که جریان های سیلابی را از شهر اقلید خارج می کنند و سرچشمه این رودخانه ازچشمه های متعددی از جمله چشمه رسول الله، چال بابا شاه قنات سنقر و... تشکیل می شود و توسط دوشاخه بروک و قاضی امتداد یافته و پس از سیراب کردن باغات و زمین های کشاورزی در پل قاضی به هم می پیوندد و در نهایت به سمت سورمق به حرکت خود ادامه می دهد.