سیاست » مجلس
کد خبر : 161
۱۳:۴۰:۱۹ - پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
روایت افضلی از نشست امروز کمیسیون عمران با شهردار تهران

قالیباف: واگذاری املاک شهرداری مطابق مقررات آیین‌نامه‌ای صورت گرفته است

قالیباف: واگذاری املاک شهرداری مطابق مقررات آیین‌نامه‌ای صورت گرفته است

سید حسین افضلی نماینده مردم اقلید و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در تشریح نشست امروز عصر کمیسیون متبوعش اظهار داشت: جلسه امروز با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران و اعضای کمیسیون عمران برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه تعدادی از نمایندگان در راستای تحقیق و تفحص از شهرداری که قبلاً تقاضا داشتند مواردی را مطرح کردند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: در ادامه نیز درباره برخی املاک شهرداری‌ها هم مباحثی مطرح شد که یکسری موارد طبق آیین‌نامه‌های موجود اجرا شده بود. البته به صورت مصداقی هم درباره موارد خاصی که املاک واگذار شده بود، مباحثی صورت گرفت.

افضلی بر همین اساس اضافه کرد: پس از ارائه نظرات و طرح سوالات برخی اعضا، شهردار تهران توضیحاتی را در رابطه با زمین‌ها و املاک شهرداری ارائه داد و اشاره کرد که آیین‌نامه‌ها به نحوی است که این واگذاری‌ها از طریق مصوبات شورای شهر و طبق آیین‌نامه شهرداری و سازمان املاک صورت گرفته است.

وی ادامه داد: البته در خصوص برخی مصادیق هم در این رابطه صحبت شد که شهردار اشاره کرد قوه قضائیه و سازمان بازرسی کشور بر روی این موضوع بررسی‌های لازم را صورت خواهند داد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح دیگر جزئیات جلسه امروز کمیسیون متبوعش عنوان کرد: جمع‌بندی نهایی در این جلسه صورت نگرفت؛ چراکه اعضا نظرات دیگری داشتند که نسبت به این مباحث به نتیجه نرسیدند و مقرر شد دو محور اصلی دیگر موردبحث در جلسات آتی بررسی شوند.

وی در خاتمه گفت:‌قاعدتاً‌ با توجه به گسترده بودن بحث و دستورکار کمیسیون، امروز به جمع‌بندی نمی‌رسیدیم،‌ لذا تصمیم‌گیری و جمع‌بندی نهایی به جلسه آتی موکول شد.