اجتماعی » شهری
کد خبر : 1470
۱۱:۱۸:۲۴ - شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
شهرستان اقلید:

وزش باد شدید در فارس

وزش باد شدید در فارس

به گزارش پورتال شهرستان اقلید، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،کارشناس هواشناسی فارس بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده شاهد گرد و غبار و وزش باد شدید برای روز‌های جمعه و شنبه ۱۳ و ۱۴ فروردین ماه در سطح استان خواهیم بود.
علیمردانی در گفتگو بخش خبری صداوسیما، مرکز فارس گفت: برای روز جمعه سیزدهم فروردین وقوع پدیده وزش باد شدید همراه با گرد و غبار در کل استان به ویژه نیمه شمالی پیش‌بینی شده است.
او ادامه داد: برای روز شنبه ۱۴ فروردین ماه نیز وزش باد شدید تا خیلی شدید با گردوخاک در نیمه شرقی استان به ویژه نواحی شمالی شمال شرق و جنوب شرق و مرکز پیش‌بینی شده است.
وی افزود:از اواخر جمعه شب و روز شنبه بارندگی پراکنده در شهرستان‌های ممسنی، رستم و اقلید را خواهیم داشت.
کارشناس بیان کرد: کاهش دید افقی، آلودگی و کاهش کیفیت هوا، خسارت به سازه‌های سبک و آسیب سازه‌های موقت، گلخانه‌ها، تابلو‌های تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان فرسوده و سقوط اجسام از ارتفاع در کارگاه‌های ساختمانی از مخاطرات قابل انتظار در استان است.
او توصیه کرد: هم استانی‌ها به ویژه کودکان، سالخوردگان و بیماران تنفسی از تردد غیرضروری در فضای باز به جهت بروز پدیده گرد و خاک پرهیز کنند و تمهیدات لازم به ویژه در بخش کشاورزی به جهت وزش باد شدید در نظر گرفته شود.