اجتماعی » بهداشت و درمان
کد خبر : 1392
۱۲:۴۰:۴۷ - یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹
شهرستان اقلید:

عدم رعایت نکات بهداشتی، بازگشت محدودیت‌های صنفی را به دنبال دارد

عدم رعایت نکات بهداشتی، بازگشت محدودیت‌های صنفی را به دنبال دارد

به گزارش پورتال شهرستان اقلید، به نقل از خبرگزاری فارس از اقلید، خلیل بزرگی در سی و سومین جلسه ستاد شهرستانی مبارزه با بیماری کرونا که با حضور برخی از مسؤولان این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه شیوع کرونا هنوز تمام نشده، بر لزوم هوشیاری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط اقشار مختلف تأکید کرد.

وی با قدردانی از گروه‌ها، نهادها و اقشاری که به اشکال مختلف طی این مدت در میدان حضور و همت جهادی داشتند، اظهار داشت: چند پیک سخت بیماری کرونا را پشت سر گذاشتیم اما باید همچنان مراقبت‌ها را ادامه داد و با بی‌توجهی موجب بروز پیک چهارم نشویم چراکه با جهش ویروس و شرایط غیرقابل پیش‌بینی و کنترل، ممکن است خسارت‌های غیرقابل جبرانی به‌ بار آید بنابراین باید همه احساس مسؤولیت کرده و موازین بهداشتی را رعایت کنیم.

بزرگی به خسارت جانی و مالی که بر بسیاری از افراد و خانواده‌ها تحمیل شد، اشاره و یادآور شد: همه باید پای‌کار بوده و خوش‌بین نباشیم، این بیماری با کسی شوخی ندارد، پس بکوشیم و دقت کنیم که احساسات بر عقل غالب نشود.

وی همچنین با اشاره به افزایش آمار ابتلا به کرونا طی چند روز گذشته، عنوان کرد: زنگ هشدار شیوع بیشتر این بیماری در شهرستان به صدا درآمده و اعلام خطر می‌کنیم.

فرماندار اقلید با بیان اینکه برخی افراد ازجمله بخشی از اصناف، نسبت به وضعیت شیوع بیماری کرونا بی توجه و بی‌خیال شده‌اند و تصور می‌کنند بیماری ریشه‌کن شد، تأکید کرد: درصورت عدم همکاری با ستاد مبارزه با کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در راستای حفظ جان و سلامت مردم، محدودیت‌های صنفی و ... دوباره اعمال خواهد شد.

اعمال محدودیت در برگزاری مراسم تدفین و ترحیم

سپس شهردار اقلید با تأکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط اقشار مختلف و مسؤولیت‌پذیری همه، از عدم تحقق این امر توسط برخی همشهریان گلایه کرد.

اکبر مسعودی به برگزاری مراسم و تجمعات در بهشت فاطمیه اشاره کرد و گفت: بی‌توجهی و عدم رعایت موازین بهداشتی موجب خسارت و آسیب‌های جبران‌ناپذیر جانی و اقتصادی و اجتماعی خواهد شد.

وی با توصیه به مردم در پرهیز از تجمع و حضور در آرامستان‌ها، تصریح کرد: با توجه به افزایش دوباره آمار ابتلا به کرونا در شهرستان و خطر وقوع پیک چهارم این بیماری، محدودیت‌هایی در زمینه برگزاری مراسم تدفین و ترحیم در آرامستان بهشت فاطمیه اقلید اعمال می‌شود.

بی‎‌توجهی و عدم رعایت پروتکل‎های بهداشتی توسط برخی اصناف از دیگر مسائلی بود که شهردار اقلید به آن اشاره کرد. 

اولویت آموزش و پرورش در حفظ سلامت دانش‌آموزان و فرهنگیان

در ادامه معاون پرورشی آموزش و پرورش اقلید به دستورالعمل بازگشایی مدارس اشاره و بیان کرد: اولویت آموزش و پرورش اقلید از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، سلامت دانش آموزان و فرهنگیان بوده و هست.

سیدرضا موسوی تصریح کرد: الزامی برای حضور دانش‌آموزان در مدارس نیست و به شرایط مدرسه و شهرستان بستگی دارد.

وی به تلاش‌های صورت‌گرفته در راستای کیفی‌سازی آموزش‌های مجازی نیز اشاره کرد.