اجتماعی » شهری
کد خبر : 1314
۱۱:۴۶:۵۴ - چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹
شهرستان اقلید:

جهاددانشگاهی در هرعرصه‌ای موفق عمل کرده است

جهاددانشگاهی در هرعرصه‌ای موفق عمل کرده است

به گزارش پورتال شهرستان اقلید، مسلم صالحی در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی استان فارس، گفت: شهرستان اقلید از ظرفیت‌های مناسبی در حوزه‌های مختلف خصوصا کشاورزی، گیاهان دارویی و گردشگری برخوردار است.

او با تاکید براینکه اقلید توانمندترین شهرستان در حوزه گیاهان دارویی است، گفت: امروز شاهد فعالیت بخش خصوصی در تولید گل محمدی هستیم، به طوریکه مزرعه 100 هکتاری ایجاد شده با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تولیدکننده مرغوب‌ترین انواع گل محمدی است.

صالحی با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه اقلید در زمینه کشت زعفران و گیاه شیرین بیان، خاطرنشان کرد: شستا برای سرمایه‌گذاری در تولید و فرآوری شیرین‌بیان ورود کرده است.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این شهرستان در زمینه گردشگری نیز ظرفیت‌های خوبی دارد اما به دلیل شیوع کرونا، اکنون این بخش جذابیت کوتاه مدت ندارد، گفت: در حوزه صنایع دستی هم حسن آباد اقلید در تولید فرش دست باف، شهرت دارد و با برنامه‌ریزی می‌توان این ظرفیت را بیشتر معرفی کرد.

صالحی با بیان اینکه آماده حمایت کامل از توسعه فعالیت‌های جهاددانشگاهی در شهرستان اقلید است، گفت: تلاش خود را برای ارتقاء همکاری و حمایت لازم از جهاددانشگاهی و توسعه فعالیت‌های این نهاد در اقلید به کار خواهم بست.