اجتماعی » شهری
کد خبر : 1222
۱۱:۰۶:۰۲ - دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
شهرستان اقلید:

پل آسیب‌دیده از سیل در اقلید، مهرماه زیر بار ترافیک می‌رود

پل آسیب‌دیده از سیل در اقلید، مهرماه زیر بار ترافیک می‌رود

به گزارش پورتال شهرستان اقلید، خلیل بزرگی یکشنبه(۲۳ شهریورماه) در حاشیه بازدید از روند پیشرفت احداث این پل در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح که از مصوبات سفر اخیر استاندار فارس به شهرستان اقلید است با پیگیری و همکاری مسئولین وقت و تامین اعتبارات لازم و فعالیت پیمانکار، امروز با پیشرفت بیش از ۹۵ درصدی آن روبرو هستیم.

وی ادامه داد: با زیرسازی و اجرای آسفالت، خط کشی و نصب علائم در اواسط مهر ماه به بهره برداری خواهد رسید.

بزرگی افزود: یکی از افتخارات دولت این است که با کمبود اعتبار در حال تکمیل پروژه های ناتمام در کشور است.

وی درباره بهسازی و ۴ خط کردن جاده  اقلید به سورمق گفت: در حال رایزنی با مقامات بالاتر در خصوص جذب اعتبار و تخصیص قیر مورد نیاز و آسفالت ۷ کیلومتر از این محور هستیم و امیدواریم در آینده نزدیک این اتفاق رخ دهد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اقلید نیز به ایرنا گفت:  بیش از ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از منابع اعتبارات ملی تاکنون هزینه ساخت این پل شده است.

سعید کشاورزی افزود: این پل دارای ۴ دهنه با ارتفاع  ۴ متر از کف بستر رودخانه است که ظرفیت قابل قبولی در برخورد با سیلاب های سنگین دارد.

وی درباره پل سابق این محور گفت: کمبود ارتفاع و دهنه پل، ظرفیت عبور سیلاب های سنگین را نداشت و این امر سبب به زیر آب رفتن پل در هنگام بارندگی شدید شد که با مطالعه دوباره در ساخت پل جدید این معضلات برطرف شده است.

شهرستان اقلید در ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.