اقتصاد » کشاورزی و دامداری
کد خبر : 1124
۱۷:۳۶:۱۶ - سه شنبه ۳ تیر ۱۳۹۹
افزایش ۴۰ درصدی سطح زیر کشت جو در اقلید

پیش‌بینی برداشت ۲۲ هزار تن جو از مزارع شهرستان اقلید

پیش‌بینی برداشت ۲۲ هزار تن جو از مزارع شهرستان اقلید

به گزارش پورتال شهرستان اقلید، سید علی آقا میرطالبی، سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه از این میزان سطح زیر کشت جو، ۶ هزار و ۲۰۰ هکتار به کشت آبی و یک هزارو  ۱۰۰هکتار به کشت دیم اختصاص دارد، افزود: با توجه به افزایش بارندگی‌ها در شهرستان اقلید، همچنین قیمت مناسب این محصول در سال ۹۸ و نیز تعداد آبیاری کمتر نسبت به گندم، سطح زیر کشت جو در این شهرستان ۴۰ درصد در مقایسه با سال‌های پیشین، افزایش یافته است. 

به گفته وی، زمان برداشت جو در شهرستان اقلید از ابتدای تابستان آغاز می‌شود و این شهرستان به دلیل سردسیر بودن از آخرین مناطق برداشت محصول گندم و جو در استان فارس به شمار می‌آید.

میرطالبی اظهار داشت: ارقام جلگه و یسیوی از جمله بذرهای جو مرسوم این منطقه است و در سال‌های اخیر با ورود ارقام جدید همچون، جلگه و میهن موجب افزایش تولید این محصول در این شهرستان شده است.

وی اضافه کرد: قیمت خرید تضمینی جو توسط مراکز خرید، ۱۶ هزار ریال تعیین شده و کشاورزان می‌توانند مازاد محصول تولیدی خود را به سه مرکز خریدی که در این شهرستان آماده دریافت این محصول هستند، تحویل دهند.

او همچنین بیان داشت: توزیع به موقع بذر اصلاح شده و نهاده‌های کشاورزی، اطلاع‌رسانی و پیگیری بیمه محصول و همچنین ارائه خدمات فنی و کارشناسی از جمله اقدام‌های انجام شده برای حمایت از کشاورزان این شهرستان است.

شهرستان اقلید که در ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد، با برخورداری از دشت‌های حاصلخیز نمدان، آسپاس و بکان از قطب‌های کشاورزی استان فارس به شمار می‌آید.