اقتصاد » راه و مسکن
کد خبر : 1119
۱۷:۱۸:۵۶ - سه شنبه ۳ تیر ۱۳۹۹

ادامه عملیات اجرایی راه آهن «اقلید- یاسوج» از اولویت‌های وزرات راه نیست

ادامه عملیات اجرایی راه آهن «اقلید- یاسوج» از اولویت‌های وزرات راه نیست

به گزارش پورتال شهرستان اقلید، پژمان نیک‌اقبالی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: اداره کل راه و شهرسازی مسئولیتی در ارتباط با پروژه‌های ملی همچون راه آهن « اقلید _ یاسوج» ندارد و مسئولیت صفر تا 100 این پروژه برعهده وزارت راه و شهرسازی بوده و این اداره بدلیل اینکه پروژه ملی است نمی‌تواند دخالتی در این ارتباط داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آخرین وضعیت پروژه ملی راه آهن «اقلید _ یاسوج» به کجا انجامیده است؟ عنوان کرد: پاسخ به این سوال و یا سوالات دیگر نیز برعهده حوزه زیرساخت‌های وزرات راه و شهرسازی بوده و اطلاعات این پروژه در اختیار این حوزه است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: از سویی اجرای این پروژه اکنون در حوزه اقلید استان فارس بوده و ربطی به ما در استان ندارد.

نیک‌اقبالی با بیان اینکه براساس آخرین اطلاعاتی که ما داریم، اعتباری معادل 6 میلیارد تومان برای این پروژه در سالجاری تعریف شده است، ادامه داد: آنچه ما می‌دانیم این است که پروژه ملی راه آهن «اقلید _ یاسوج» از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی نیست.

وی با بیان اینکه اعتبار امسال عنوان شده این پروژه بسیار ناچیز بوده و تاثیر چندانی در پیشرفت فیزیکی آن نداشته و از سویی از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی دیگر نیست، افزود: اداره کل راه و شهرسازی استان هیچ مسئولیتی در قبال پروژه‌های ملی مانند پروژه راه آهن «اقلید _ یاسوج» ندارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سوال که پروژه ملی احداث تونل محور گچساران به چُرام به کجا رسید؟ خاطرنشان کرد: مسئولیت این پروژه نیز برعهده این اداره کل نیست.

نیک اقبالی افزود: تمامی مراحل پروژه احداث تونل محور گچساران _ چرام از سمت جاده تنگ دیل نیز ملی بوده و حوزه زیرساخت وزارت راه و شهرسازی باید در این ارتباط اظهار نظر کند.