اجتماعی » محیط زیست
کد خبر : 1095
۱۵:۲۰:۰۶ - سه شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

رفع تصرف اراضی ملی در اقلید

رفع تصرف اراضی ملی در اقلید

به گزارش پورتال شهرستان اقلید به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، کرامت الله چتر سیماب رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اقلید بیان کرد: در اجرای اهداف سازمانی مبنی بر پیشگیری از تخریب اراضی ملی، یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان و بخش سده بیش از ۱۰ هکتار از اراضی ملی و مراتع پلاک‌های بیدستان و بو گندان را که  افراد سود جو و فرصت طلب تصرف و به باغ تبدیل کرده بودند را رفع تصرف کردند.

او، تصریح کرد: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی پس از هماهنگی با مقامات قضایی با حضور در محل مورد نظر اقدام به قلع و قمع و ریشه کن نمودن نهال‌های غرس شده و جمع آوری آن از سطح اراضی ملی کردند که بدین ترتیب اراضی منابع ملی تخریبی از تصرف افراد متخلف خارج و به بیت المال بازگردانده شد.

چتر سیماب ادامه داد: متخلفان برای تصرف اراضی و کاشت درخت اقدام به گوده زنی کرده بودند که این امر باعث تخریب و ریشه کنی تعداد زیادی از گیاهان مرتعی شد و در این خصوص نیز پرونده تخلفی طبق مادتین ۵۵ و ۴۳ قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع برای آن‌ها تشکیل و  به مراجع قضایی تحویل داده شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اقلید افزود: عملیات فوق در پی دریافت گزارش‌های مردمی و قرقبانان افتخاری انجام شد که در این رابطه خواستار همکاری بیشتر مردم و طبیعت دوستان در امر حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی شد.

او، از مردم درخواست  کرد در صورت مشاهده هر گونه تخریب و تصرف عرصه‌های منابع طبیعی، مراتب را از طریق تماس با تلفن ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.