اقتصاد » کشاورزی و دامداری
کد خبر : 1059
۱۷:۰۲:۳۷ - شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

مجوز احداث ۱۲۷ هکتار گلخانه در اقلید صادر شد

مجوز احداث ۱۲۷ هکتار گلخانه در اقلید صادر شد

به گزارش پورتال شهرستان اقلید سیدعلی آقا میرطالبی، پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با هدف برخورداری متقاضیان از تسهیلاتی که برای احداث گلخانه در نظر گرفته شده، از مجموع این ۱۲۷ هکتار تا کنون برای ۵۸ هکتار آن پرونده تشکیل داده شده و فرد متقاضی برای دریافت این تسهیلات که از محل اعتبارات پایدار روستایی در نظر گرفته شده به بانک کشاورزی معرفی شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مجوزهای صادر شده برای راه‌اندازی گلخانه به مرکز آموزشی پادگان امام سجاد (ع) تعلق دارد، اظهار داشت: این گلخانه در سطح سه هزار مترمربع ایجاد شده و در زمینه تولید محصولات صیفی از جمله خیار و فلفل دلمه‌ای فعال است، همچنین مقرر شده در آینده نزدیک، سطح تولید آن به ۲۰ هکتار افزایش یابد و تنوع محصولات صیفی آن نیز بیشتر شود. 

به گفته میرطالبی، این گلخانه با اعتباری افزون بر ۱۲ میلیارد ریال راه‌اندازی شده و برای چهار نفر اشتغال پایدار ایجاد کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید ادامه داد: مهمترین طرح‌های اجرا شده یا در حال اجرای گلخانه در این شهرستان، مجتمع گلخانه‌ای ۲۷ هکتاری است که عملیات زیربنایی آن به انجام رسیده و در حال واگذاری به بهره‌بردار است.

وی بیان کرد: علاوه بر این، هم اینک موضوع صدور مجوز احداث ۲۳۵ هکتار گلخانه دیگر در شهرستان اقلید در دست پیگیری است.

میرطالبی گفت: ظرف حدود پنج سال که از اعطای تسهیلات برای ایجاد گلخانه در این شهرستان سپری می‌شود، تا کنون ۷۰۰ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است. 

او افزود: کشت گلخانه‌ای به دلیل برخورداری از سیستم بسته تولید، بهره‌گیری از آبیاری نواری و نیز سهولت کنترل دما و رطوبت، استفاده بهینه از منابع آب توام با افزایش عملکرد در واحد سطح، کمک بزرگی به اقتصاد فعالان در این عرصه می‌کند و به سبب مزیت‌های فراوان آن دراولویت برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید در بخش دیگری از مطالب خود گفت: این نهاد برای جلوگیری از آفتاب‌ سوختگی محصولات کشاورزی در این شهرستان، اقدام به احداث ۴۰ هکتار سایبان در اراضی کشاورزی این منطقه کرده است. 

شهرستان اقلید که در فاصله ۲۶۷ کیلومتری شمال غرب شیراز قرار دارد، به سبب برخورداری از دشت‌های حاصلخیز آسپاس، نمدان و بکان از قطب‌های کشاورزی استان فارس به شمار می‌آید.