اجتماعی » سایر حوزه ها
کد خبر : 1054
۰۷:۲۰:۲۳ - چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

لزوم تبدیل امربه‎معروف و نهی‌ازمنکر به‎عنوان گفتمان در جامعه

لزوم تبدیل امربه‎معروف و نهی‌ازمنکر به‎عنوان گفتمان در جامعه

به گزارش پورتال شهرستان اقلید به نقل از خبرگزاری فارس از اقلید، سرهنگ پاسدار مهدی صالحی بعدازظهر امروز در جلسه شورای امربه‎معروف و نهی‎ازمنکر شهرستان که با حضور امام جمعه، فرماندار، دادستان، فرماندهان نظامی و انتظامی و برخی از مسؤولان شهرستانی در فرمانداری برگزار شد، از عدم پیگیری، اجرا و توجه جدی به مصوبات جلسه شورای امربه‎معروف و نهی‌ازمنکر انتقاد کرد و گفت: در عرصه امربه‌معروف تنها به برگزاری جلسه اکتفا نشود بلکه جهت اجرای تصمیم‌های اتخاذ شده، باید برنامه‌ریزی کرد.

وی اجرای امربه‎معروف و نهی‎ازمنکر را وظیفه‌ای همگانی خواند و اظهار داشت:  امربه‎معروف و نهی‎ازمنکر باید در جامعه به گفتمان تبدیل شود.

صالحی با بیان اینکه باید به اهمیت و جایگاه امربه‎معروف و نهی‌ازمنکر توجه شود، عنوان داشت: باید اقدامات شورای امربه‎معروف و نهی‎ازمنکر به اندازه نیاز جامعه بوده و به صورت مستمر صورت گیرد تا تأثیرگذار باشد.

وی امربه‌معروف و نهی‎از منکر را واجب فراموش‎شده خواند و بیان کرد: این امر باید از اداره‌ها و نهادها شروع شود چرا که تکریم ارباب رجوع یکی از انواع امربه‎معروف و نهی‎ازمنکر است.

فرمانده سپاه اقلید همچنین خواستار حمایت قضایی و انتظامی از امران به معروف و ناهیان از منکر شد.

در ادامه مراسم، دادستان اقلید نیز با بیان اینکه متأسفانه این واجب در جامعه فراموش شده است، تصریح کرد: تنها در خیابان نباید به دنبال امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر بود.

امیرحسین انصاری‌فر افزود: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در تمام عرصه‎ها باید مورد توجه قرار گیرد تا به تذکر لسانی در خیابان‎ها کشیده نشود.

وی کم‌کاری، عدم توجه به حقوق ارباب رجوع و بیت‌المال و را نمونه‎هایی از منکرات در اداره‌ها خواند و گفت: کم‌فروشی و گران‎فروشی نوعی منکرات در بازار است که باید پیرامون آن چاره‌اندیشی شود.

دادستان اقلید ضمن تقدیر از نهادهای فرهنگی و آموزشی بیان کرد : با وجود اقدامات صورت گرفته، بازدهی خاصی در زمینه امربه‎معروف و نهی‌ازمنکر وجود ندارد.

انصاری‌فر تصریح کرد: مردم باید اجرای معروف را ببینند تا به سمتش رفته و از منکر بپرهیزند.

وی تأکید کرد: طبق قانون، حمایت از امران به معروف و ناهی از منکر وظیفه است و در تحقق این امر کوتاهی نمی‌شود.