اقتصاد » راه و مسکن
کد خبر : 1022
۰۱:۵۷:۲۷ - شنبه ۲ فروردین ۱۳۹۹
شهرستان اقلید:

احداث راه آهن اقلید - یزد 92 درصد پیشرفت فیزیكی دارد

احداث راه آهن اقلید - یزد 92 درصد پیشرفت فیزیكی دارد

به گزارش پورتال شهرستان اقلید به نقل از ایرنا، غلامحسین ولدی یكشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این خط ریلی به طول 274 كیلومتر استان های فارس و یزد را با یكدیگر متصل می كند كه از این مسیر، 28 كیلومتر در محدوده استان فارس واقع شده است.
وی اظهار داشت: برای شتاب بخشی در روند اجرا و بهره برداری هر چه زودتر از این پروژه باید به طور همزمان عملیات ریل گذاری از ایستگاه راه آهن اقلید نیز آغاز شود.
مدیركل راه آهن فارس گفت: بر اساس توافقاتی كه بین شركت تركیب حمل و نقل و قرارگاه سازندگی فجر صورت گرفته است، ریل های مورد نیاز جهت شروع عملیات ریل گذاری از سمت اقلید به این شهر حمل می شود.
وی اضافه كرد: كل ریل موجود برای شروع عملیات ریل گذاری از اقلید به یزد به میزان 961 تن است كه 790 تن ریل 25متری و 171 تن ریل 18 متری را شامل می شود.
ولدی ادامه داد: به شرط اینكه اعتبارات لازم جهت ادامه عملیات تأمین شود این پروژه قابلیت افتتاح در سال 98 را دارد.
** بارگیری نخستین محموله پتروشیمی
مدیركل راه آهن فارس در بخش دیگری از این گفت و گو اظهار داشت: پس از توافق های صورت گرفته با مدیران شركت پتروشیمی شیراز، بارگیری فرآورده های این مجتمع از ایستگاه های راه آهن مرودشت و سیوند آغاز شده و در پارت نخست هشت هزار و 500 تن از محصولات این شركت به صورت حمل تركیبی از به مقصد بندرعباس بارگیری و حمل شد.
ولدی با بیان اینكه فرآورده های بارگیری شده كود اوره بود، گفت: این محموله به صورت جامبو و كیسه ای توسط 123 دستگاه واگن لبه كوتاه و مسقف و در بازه زمانی 20 روزه بارگیری شد.
وی اظهار داشت: مذاكراتی با هیات مدیره راه آهن و همچنین شركت های حمل و نقلی انجام شده و چنانچه توافق حاصل شود تا پایان سال می توانیم 200 هزار تن دیگر از این محصولات را نیز حمل كنیم.