اجتماعی » سایر حوزه ها
کد خبر : 1015
۰۹:۱۱:۳۱ - سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸

تولید الکل اتانول در فارس روزانه ۱۳ هزار لیتر است

تولید الکل اتانول در فارس روزانه ۱۳ هزار لیتر است

به گزارش پورتال شهرستان اقلید حمیدرضا ایزدی، شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بحث فعال شدن واحد تولید الکل در سپیدان نیز با جدیت در دست پیگیری است که در صورت فعال شدن آن طی روزهای آتی میزان تولید الکل در استان به حدود ۱۶ هزار لیتر خواهد رسید.
وی ادامه داد: علاوه بر فعال بودن واحد تولیدی الکل در شهرستان اقلید، طی روزهای اخیر واحد تولیدی الکل در شهرستان فسا هم که با مشکل حقوقی مواجه بود با کمک و مساعدت استانداری و دادگستری استان فعالیت خود را پس از ۶ سال مجددا آغاز کرد و یک هزار و ۵۰۰ لیتر به ظرفیت تولید روزانه الکل در استان افزوده شد.
او اظهار داشت: همچنین هماهنگی‌هایی نیز با واحد تولید الکل شهرستان جهرم انجام شده که مسوولان این واحد قول افزایش ظرفیت تولید روزانه این واحد از چهار هزار لیتر به پنج هزار لیتر را داده‌اند.
وی گفت: در کنار فعالیت واحدهای تولید الکل، ۹ واحد تولیدی مواد شوینده نیز خطوط تولید خود را به تولید مواد ضدعفونی کننده تغییر داده‌اند و هماهنگی‌ها برای ایجاد این تغییرات در چند واحد دیگر نیز در دست اقدام است.
ایزدی افزود: با توجه به نیاز مراکز بهداشتی و درمانی و همچنین شهروندان به مواد ضدعفونی کننده و شوینده، الکل، ماسک، دستکش و لباس یکبار مصرف بیمارستانی تمام ظرفیت‌ها در استان برای تولید این اقلام به کار گرفته شده و از حداکثر توان برای افزایش تولید این اقلام استفاده خواهیم کرد.
وی ادامه داد: علاوه بر تقویت و افزایش تولید الکل در استان، با پیگیری‌های استاندار فارس بحث تامین الکل از خارج استان نیز با جدیت دنبال می‌شود که بر همین اساس طی چند روز اخیر حدود ۶۰ هزار لیتر الکل به استان وارد کردیم.
ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از۷۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.
آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران تا ظهر  جمعه (۱۶اسفند) به چهار هزار و ۷۴۷ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۱۲۴ نفر رسیده است، همچنین ۹۱۳ نفر از مبتلایان بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند. بنا بر آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ابتلای ۸۱ نفر در فارس به کرونا قطعی شده است.